Tovsalger på bakgrunden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    Tovsalger på bakgrunden

    Har en BTN amazon bakgrund. Övre delen, typ 10cm, är vädlidt illa ansatt av tofsalger. Har dem ingen annanstans än just här. Tror att det är ciruklationspumparna som gör att de växer just här. Har försökt att plocka dem för hand med de sitter JÄTTEHÅRT! Och de är många också! Någon som har några tips?
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    uppåt ^^
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Hoffa
      • October 2002
      • 136

      #3
      Japp gör som jag köp siamesisk algätare men dom sk inte gå i jämna tal tex 2,4,6 osv utan ta 7.9.11
      /Jimmy

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Ursprungligen postat av Hoffa
        Japp gör som jag köp siamesisk algätare men dom sk inte gå i jämna tal tex 2,4,6 osv utan ta 7.9.11
        Det där med siameser är jävligt skumt....jag köpte 8 små, kanske 3 cm långa.
        Hade inte haft dom 2 dar ens i mitt 375 med btn miniamazonas förrän dom helt plötsligt var 7.
        Algerna försvinner i sakta takt som tur e men dom e som sagt 7 numera.

        Mystiskt det där ovan talare skrev att dom inte kan gå i jämna antal fiskar, börjar nästan tro på d för mina 7 har varit 7 i en månad nu.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Ursprungligen postat av Hoffa
          Japp gör som jag köp siamesisk algätare men dom sk inte gå i jämna tal tex 2,4,6 osv utan ta 7.9.11
          Nja, jag har 4 st i jobbetburken och dom har varit 4 hela tiden, funkar kanon
          I hemmaburken hade jag en stackare kvar som överlevt 2 omgångar med kompisar, köpte hem 4 småttingar till och en strök med ganska omgående så där har jag oxå 4 st kvar nu (visserligen ganska stor skillnad i storlek på den stora och dom 3 små)
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Hoffa
            • October 2002
            • 136

            #6
            Ursprungligen postat av drd
            Ursprungligen postat av Hoffa
            Japp gör som jag köp siamesisk algätare men dom sk inte gå i jämna tal tex 2,4,6 osv utan ta 7.9.11
            Det där med siameser är jävligt skumt....jag köpte 8 små, kanske 3 cm långa.
            Hade inte haft dom 2 dar ens i mitt 375 med btn miniamazonas förrän dom helt plötsligt var 7.
            Algerna försvinner i sakta takt som tur e men dom e som sagt 7 numera.

            Mystiskt det där ovan talare skrev att dom inte kan gå i jämna antal fiskar, börjar nästan tro på d för mina 7 har varit 7 i en månad nu.
            Jäkligt skumt jag köpte 5 st i första omgången kom ner dagen därpå då va dom bara 4,nu har jag köpt några till och vipps så är en borta igen
            /Jimmy

            Kommentar

            • Hoffa
              • October 2002
              • 136

              #7
              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Ursprungligen postat av Hoffa
              Japp gör som jag köp siamesisk algätare men dom sk inte gå i jämna tal tex 2,4,6 osv utan ta 7.9.11
              Nja, jag har 4 st i jobbetburken och dom har varit 4 hela tiden, funkar kanon
              I hemmaburken hade jag en stackare kvar som överlevt 2 omgångar med kompisar, köpte hem 4 småttingar till och en strök med ganska omgående så där har jag oxå 4 st kvar nu (visserligen ganska stor skillnad i storlek på den stora och dom 3 små)
              Det va en som föder upp som gav mig den rekomendationen men inga regler utan undantag
              /Jimmy

              Kommentar

              Arbetssätt...