Känner mig lurad...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #16
    Sökte nyss på ciklidgräs och på Hjortgatans Zoo står det inget om att detta skulle vara skadligt eller dylikt för fiskarna?? Har i andra trådar läst om att de tydligen varit väldigt duktiga på akvarieväxter och väldigt populära att beställa ifrån så jag tycker det är lite konstigt. Länken till deras sida med information om ciklidgräs är: http://www.hjortgatanszoo.se/main/de...=3&plantID=125

    Har själv ciklidgräs i mitt akvarium och det är jättefint och favorittillhåll för mina glasmalar då stråna böjer/skruvar sig och bildar som gångar till dem att kura inunder. Ska dock efter att ha läst denna tråd hålla koll på både växt, lukt och fiskar. Har öppet akvarium så det borde ju kännas snabbt om det luktar unket.
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      #17
      Min zoobutik har jag än så länge bara haft positiva saker att säga om. Ibland kan de ha personal som det fått in via arbetsförmedlingen, och istället för att säga at de inte kan, verkar de allvetande.
      En tjej tänkte lägga alla fiskar jag köpte i samma påse, sa att alla fiskar går bra att ha i ett 42 liters akvarium, det var bara att välja.
      Medan senast jag var dit så var denna tjej väldigt noga med att fiskar från olika akvarium i affären fick olika påsar. Och när min lillebror villa he fiskar till sitt akvarium, avrådde hon de som kan bli för stora för ett 112 liters.
      Han som äger butiken verkar också ok. Fick byta in fiskar som jag fick med ett begagnat akvarium.
      Visst har jag sett en död fisk där nån gång, men jag vet ju inte om den dött nu eller för 1 vecka sen. Men det har sett ut som de har dött nyligen, då de sett fräsha ut. Jag brukar säga till om jag ser en död fisk och de tar bort direkt. Alla kan ju missa en död fisk ibland.
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      Arbetssätt...