Någon med erfarenhet?alger...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickitickitavi
    • January 2005
    • 46

    Någon med erfarenhet?alger...

    Undrar om det finns nått algmedel som är bättre än något annat, någon som har provat på nått? jag fick efter obalans under semestern fullt med pälsalger i mitt akvarium..de sätter sig på studs även på snabbväxare och de nya skotten, har fösökt skrubba och plocka rent det mesta men det finns som hela tiden lite kvar..och det räcker för att det ska börja föröka sig igen..vill så att säja formattera hårdddisken i mitt akvarium och få bort alla jäkla alger och dess sporer då jag tror att balansen min är uppnådd igen. Kör med co2 och pmdd och just nu en del snabbväxare som ser för skraltiga ut efter plockningen.
    Fiskar och växter tar inte skada eller?

    Mvh / Daniel
  • Fredde_
    • December 2004
    • 253

    #2
    Algmedel är ingen bra idé, dom tar troligvis död på dina växter också..
    Dessutom försvinner inte orsaken till algerna. Sporer kommer det alltid att finnas i vattnet hur du än gör, dom ligger alltid och väntar på rätt tillfälle att blomma ut.
    Tyvärr, eller lyckligtvis, så har jag ingen erfarenhet av just dina alger så mer än så här kan jag inte hjälpa till.
    530 liter grönsaker

    Kommentar

    • Perrx
      • October 2005
      • 119

      #3
      Jag har några "trådiga" alger i mitt nystartade akvarium och igår köpte jag dom första fiskarna, 4 Platy och 4 "Otto". På 24h så har Platyn käkat upp ca 80% av alla trådalger. :-)

      Kommentar

      Arbetssätt...