Säkert sagts förut, men jag är osäker!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickitickitavi
    • January 2005
    • 46

    Säkert sagts förut, men jag är osäker!

    Fick obalans i mitt 500 liters kar i somras än inte återställt..obalansen kom genom att ljuset var på under 1 vecka i sträck...grönalgerna går som inte att få bort efter det..en del trådisar också..de sätter sig driekt som en matta på alla nyskottade blad i princip..har ganska fullt med snabbväxare nu..men de gör inte skäl för namnet. gödslar med pmdd metoden,har mäsk och det bubblar friskt titt som tät, men de satans algerna försvinner inte utan fortsätter sätta sig överallt. Har en fråga här. i pmdd om man kör med tmg isället för micro eller nutrsi ska jag dosera enligt tmgs förpackning plus de där 10 ml / 100 l av kvävet och fosforn.
    Eller ska jag späda tmg efter pmdd receptet och dosera den i uppspädd form som det nadra.
    Mycket tacksam för svar.
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Gödningarna på pmdd.se gjorde jag för att dom skulle bli som TMG:s dosering, 10 ml per 100 liter. Så du ska dosera TMG 10 ml per 100 liter, precis som KNO3 och KH2PO4-flaskan.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Rickitickitavi
      • January 2005
      • 46

      #3
      kanon. då ska jag skynda mig och dunka i mer tmg då jag kört med utspädd sådan, ibland är man inte allt för klipsk..tack..för har jag den oblansen borde det väl räcka för att den nderans algerna inte håller sig borta kan jag tänka mig

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Om du har ett kar som är proppfullt med snabbväxande växter lär inte pmdd receptet räcka, det behöver troligtvis dubblas, kanske rent av 4 dubblas.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...