Vad har jag för problem? (se bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skudd
    • September 2005
    • 224

    Vad har jag för problem? (se bild)

    Har vad jag tror är någon sorts hygrophila (polysperma?) som har problem.
    På bilden ser man att bladen längst upp är gulbruna. Längre ned är de gröna och ser ok ut.



    vad kan detta bero på? Brist på något? Ljusproblem för lite/mycket?

    Göder med TMG och har fräscha lysrör, sköter vattenbytena. Bor i Uppsala så vattnet är relativt hårt.

    Övriga växter (javaormbunkar) verkar må väldigt bra. Har börjat få lite problem med alger nu när "snabbväxarna" inte verkar må så så bra.

    Någon som känner igen fenomenet? Tips?
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    har samma på minna, tror inte att det är nått egentligt fel men ska köpa "pulvrerna" snart.
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      De är inte rödaktiga då? För det brukar de bli närmast ljuskällan vid vattenytan.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Kan ev. hålla med peppito lite, men tror mer på att det är kvävebrist eftersom du göder med TMG.
        Kvävebrist leder till rödaktiga nya skott.
        Lösning: tillsätt Kaliumnitrat (KNO3) hur man gör det kan du se på tex http://www.pmdd.se
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Skudd
          • September 2005
          • 224

          #5
          Jo de är mer åt det röda hållet, kan ev vara ljuset men något annat verkar vara fel, de växer inte speciellt mycket och ser rätt hängiga ut..

          Har beställt lite pmdd-pulver nu så får vi se om det fungerar bättre..

          Kommentar

          Arbetssätt...