Växter i Malawi Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • P_zY_mO_n
    • March 2005
    • 69

    Växter i Malawi Akvarium

    Hej!
    Undrar villka växter ni har testat i era Malawi akvarium?
    Allså vill vet villka som inte blev upätna och pallade högt PH och KH!
    P_zY_mO_n - Remain Insane
  • Aquaboi
    • May 2004
    • 192

    #2
    Hej!

    Jag hade en växt som jag tyvärr inte minns namnet på, men det var en lökväxt som fick väldigt låååånga blad som växte som torpeder och täckta ytan väldigt fint!
    De var nog inte goda, för de fick vara helt ifre ifrån mina hungriga mbunas!

    Skulle gissa att det var nån cryptocoryne

    /Andreas
    Min Zoon

    Kommentar

    • PatrikMalmo

      #3
      Crinum natans tror jag Aquaboi syftar på. Andra växter som är väl värda att prova är Anubias, Javaormbunke, Vallisneria och Hornsärv. Vallisnerian löper månne störst risk att bli uppäten, men det handlar också lite om hur mycket käk/grönfoder firrarna får. Finns även många andra växtarter som mycket väl klarar högt pH/KH, men de klipps oftast ner av växtätande firrar.

      Hilsen,

      P

      Kommentar

      • Aquaboi
        • May 2004
        • 192

        #4
        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Crinum natans tror jag Aquaboi syftar på. Andra växter som är väl värda att prova är Anubias, Javaormbunke, Vallisneria och Hornsärv. Vallisnerian löper månne störst risk att bli uppäten, men det handlar också lite om hur mycket käk/grönfoder firrarna får. Finns även många andra växtarter som mycket väl klarar högt pH/KH, men de klipps oftast ner av växtätande firrar.

        Hilsen,

        P
        Visst jag, Crinum Natans hette den!
        Köp en sån och sät i ena sidan så den får växa och låta ytan täckas med blad
        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...