co2-anläggning till 50 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imshee1
    • August 2003
    • 125

    co2-anläggning till 50 liters?

    vet inte om tråden ligger fel...kanske ska vara på nybörjarforumet

    hursomhelst, har ett litet sexkantigt 50liters kar och funderar lite på att köra med co2. har tittat runt här på zoopet och försökt snappa upp en del, och kollat utbudet av co2utrustning i zooaffärer på nätet.
    vad kan vara en passande anläggning till mitt akvarium, med tanke på att det är så litet? och var kan det tänkas landa prismässigt?
    (runt tusenlappen är jag nog beredd att lägga ut)
    mäsk eller "brandsläckartub"? kan man förresten stänga av tillförseln nattetid om man kör mäsk?

    många frågor - hoppas på bra svar

    / emma
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    #2
    ...du kan skruva av korken på flaskan om natten så gasen bara "bubblar" ut i rummet, om du nu kör mäsk.

    tyvärr så kan jag inget om hur liten anläggnings du behöver till ditt akvarium, kanske om du kommer tillbaka till forumet om några månader så jag hinner köpa mig en egen anläggning först =)

    // SeanChai
    Min Zon

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #3
      Du behöver inte göra nå´t extra. Se bara till att det inte bubblar för fort. Jag stänger inte ner min CO2 tillförsel på natten och jag har inte sett å´n skada.
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        när ja kommer ihåg vrider ja på en liten ventil så åker co2'n från mäsken ut i luften men inte märkt nåt dom gånger ja glömt men co2 halten i vattnet har varit lite väl högt då.

        nutrafin co2 diffussor kör jag med.
        co2'n kommer ut i botten och sen rör den sej fram och tillbaka tills den kommer upp och mer eller mindre del av bubblorna har löst upp sej.

        är rätt diskret även imitt lilla 37L kar.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...