Svensk internetbutik co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -piraya-
    • November 2004
    • 156

    Svensk internetbutik co2

    Finns det ingen svensk internetbutik/postorderbutik som har ett komplett sortiment för co2? Med bilder och ordentliga beskrivningar så man kan kolla runt lite?
    De jag har sett har haft typ 10 produkter varav 5 ska utgå eller är av udda märke eller utförande.....

    Kanske för svår konkurrens från utlandet på just det området?
    /Mats

    Juwel Vision 180
    Eheim 2028

    Juwel Rio 180
    Aquarelle 2x30W, co2
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Jag har inte sett någon svensk internetbutik med bra utbud av CO2-utrustning. Jag tror inte heller att kan hålla konkurrenskraftiga priser (jämfört med aquaristic och liknande)
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Ursprungligen postat av -piraya-
      Kanske för svår konkurrens från utlandet på just det området?
      Snarare avsaknad av köpare på den svenska marknaden...

      "CO2 for dummies" har jag inte ens sett på någon utländsk nätbutik så att förvänta sig det av en svensk butik är nog lite optimistiskt.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • -piraya-
        • November 2004
        • 156

        #4
        "CO2 for dummies" var inte riktigt vad jag syftade på utan butiker med ett komplett sortiment co2 tillbehör.
        Med ordentliga beskrivningar menas så som t ex Aquaristic har, inte bara "co2 reaktor 99kr".
        /Mats

        Juwel Vision 180
        Eheim 2028

        Juwel Rio 180
        Aquarelle 2x30W, co2

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av -piraya-
          "CO2 for dummies" var inte riktigt vad jag syftade på utan butiker med ett komplett sortiment co2 tillbehör.
          Med ordentliga beskrivningar menas så som t ex Aquaristic har, inte bara "co2 reaktor 99kr".
          Aquaristic är väldigt trevliga att ha att göra med, så känn ingen oro för att beställa därifrån.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            Verkligen, bara bra erfarenheter. Samt att man kan maila på engelska till dem och få bra och snabba svar
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            • Jesper2
              • April 2005
              • 54

              #7
              Kolla runt på denna länk;



              Efter det vet du vad du behöver och kan handla det mesta på t ex nätbutiken som nämns ovan. Vad gäller själva flaskan kan man hitta gamla släckare som skall skrotas för ca 100 kr på en brandfirma.

              Mvh
              Jesper

              Kommentar

              Arbetssätt...