ludd/slam på växten, sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    ludd/slam på växten, sjukdom?

    Jag har en växt som det bruka bli lite slamstrimlor från. då den blir äten av lite eller när bladen dör. men nu var den som nåt ludd över alla bladen. som att det är damm som ligger på dom eller spindelnät. bomullsliknande... ¨
    såg inte så fint eller normalt ut. men dom andra växterna mår bra..
    jag har haft i en gurka i akvariumet i natt om det kan ha något med saken att göra?? (läste någonstans att sniglarna skulle dras till gurkan det var därför)
    Vad kan detta vara? =\ ser inte som sagt så fint ut med slamsorna och dimman som är på växten... gjorde städning igår av akvariumet och tog bort det döda från den så så snabbt kan den inte bli ful igen.
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Skadade och döende blad trimmar man förslagsvis bort direkt. Dom gör ingen nytta, kan aldrig repa sig, och blir bara alg-samlare.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • trollet85
      • January 2005
      • 667

      #3
      jo men det var de jag gjorde igår under vattenbytet/städningen. men det kan ju inte ha komit tillbaka redan idag. tyckte ba de såg ut som lite för mycket spindelnäts-damm. men den kanske är bra på att samla på sig all sorts skrot och damm som åker runt i akvariumet då...
      63L med salamandrar
      Mina älskade persers Viola och Velvet

      Kommentar

      Arbetssätt...