växtnäring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #61
    Ser jättebra ut Hella. Eventuellt kan du öka på till 1 tsk KH2PO4 i en halvliter vatten. På sista tiden har en växtguru i USA visat på forskning som tyder på att växter vill ha runt 7 ggr mer nitrat jämfört med fosfat.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #62
      ok..Tack för era svar! Tur att det finns kunninga som kan hjälpa oss dummies ..mitt kar är bara på 70l så det lär ju räcka ett tag!
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #63
        Det finns ingen till sida som har sådana här kemikalier? går det inte köpa på apoteket eller dylikt? Har räknat ut att köper jag medel så att alla ska räcka lika länge så kommer det räcka i 4 år till mitt 63 liters akvarium. då går man med vinst skulle jag vilja säga. en växtnäringsflaska på zooaffären kostar ju fan 50-70kr styck. Kan ju hända man skaffar sig ett kar till eller ett något större så då går dom iofs åt fortare... tack för detta tipset! det är sådant här man vill veta så man slipper bli "lurad" av affärerna på alla dyra saker!
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #64
          en växtnäringsflaska på zooaffären kostar ju fan 50-70kr styck.
          Oj det var billigt. Jag bränner en 500 ml TMG-flaska för 160-170:- på en månad i min 300-litrare.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • trollet85
            • January 2005
            • 667

            #65
            defdac, glömde nämna att det bara är 100ml, så det är inte så billigt. blir ungefär i dina prisklasser
            63L med salamandrar
            Mina älskade persers Viola och Velvet

            Kommentar

            • AquaPro
              • August 2005
              • 219

              #66
              PMDD's effekt är ju sanslös, mina firrar kommer troligen bli nervvrak av alla bubblor som fladdrar förbi deras magar påväg från växterna till ytan ;D
              Heil PMDD!
              2 Meter Växtburk.

              Kommentar

              Arbetssätt...