Hjälp med tips på växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mobe
    • September 2003
    • 71

    Hjälp med tips på växter

    Jag har hittills inte haft så många växter, köpt lite sporadiskt och planlöst. Nu vill jag göra ett riktigt snyggt akvarium och behöver tips på bra växter. låga att ha i "förgrunden", bakgrundsväxter, "mittemellan växter". Länka gärna en bild av växten om ni kan, så jag snabbt ser hur den ser ut.

    Sen tar jag såklart även tacksamt emot andra tips kring ett växtakvarium! Vet inte om det spelar nån roll vilka fiskar jag har, men det är 4 st Silverhajar och ett par guppies. Till veckan blir det några fler Guppisar (sammanlagt kring 8 st har jag tänkt) och 4-5 st Platy. Har även en Pleco mal som börjar bli för stor för akvariet och ska bytas ut - har en kompis med stort akvarium som vill ha honom... Tips på mindre mal som kanske är lite roligare också??

    Hoppas nån kan tipsa, framför allt kring växterna.
  • Idanajad
    • May 2005
    • 465

    #2
    Är verkligen ingen växtexpert, men du skulle ju kunna utgå från dina silverhajar, och leta växter från Asien. På Växtbeskrivningar på startsidan kan du leta utifrån världsdel (och även en bunt andra kriterier) och säkert hitta en hel del som passar. Personligen gillar jag till exempel hygrophilior och vallisneria mycket; ack så vanligt men väldans fint. Tycker jag.
    Peccator est aquarifex

    Kommentar

    • mobe
      • September 2003
      • 71

      #3
      Tack för tipset

      Har haft datahaveri med virus som tillsist krävde en pipedisk... där av det sena svaret.

      Bra ide att utgå från fiskens "hemland" - ska kolla på det.

      Kommentar

      Arbetssätt...