Alger vad är det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helena_o_Mattias
    • November 2004
    • 378

    Alger vad är det?

    Hallå alla form människor
    Har nu kört mina akvarium i 3år och 4 månader jag kollar runt på detta forum och ser alla som har problem med alger jag har aldrig sett alger i mina 3 akvarium och vad jag förstår de flesta som har problem med dessa alger har helt enkelt inte rätt bestånd av fisk med det mednar jag att förutom de andra fiskarna så behöver man tex ancistrus etc. många gör fel i Malawi akvariumen med och inte har några alg ätande fiskar alls där det fins många fina alg ätare osv så därför vill jag starta denna tråd där alla kan berätta vad för alg ätare ni har och ge lite tips till nybörjare eller vi mera fasta inbitna fiskare kör hårt på denna länk det gillar vi.
    Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    du kanske inte ser algerna men dom finns där utan tvekan.
    titta på länken algae gallery i min signatur så ser du en del av dom som finns.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Hasse H
      • August 2004
      • 2111

      #3
      Jag har inte sett nån algätare som kan hålla ett akvarium helt rent från alger. Om man inte får några synliga alger på inredning och glasrutor så har de helt enkelt inte förutsättningar för att växa. Ger man de bara rätt förutsättningar med ljus och näring och bristande konkurrens från högre stående växter så kommer de. Algsporerna finns där hela tiden i vattnet.

      Själv har jag en massa malar och även några amanoräkor som käkar alger.
      Senast redigerad av Hasse H; 14 August 2005, 07:14.
      mvh Hasse
      Det man inte vet, har man ingen aning om.

      Kommentar

      • Bucket
        • February 2004
        • 1020

        #4
        tar som tillfälle att tacka raven för den där alg länken.. nu vet jag vad det är för alger som gör mitt 140liters akvarie helt grönt på botten.. nu återstår bara att döda!!!
        jävla massa akvarium!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

        Kommentar

        Arbetssätt...