ännu mer co2 frågor =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    ännu mer co2 frågor =)

    Hejsan!

    tänkte bara fråga vad det är som skiljer en co2 anläggning till ett 200l akvarium och en co2 anläggning till ett 2000l akvarium? är det bara storleken på tuben och hur många bps man skickar ut? eller har man samma bps men resultatet blir att det tar längre tid innan man "fyllt" hela akvariumet?

    tack på förhand

    (någon som har en anläggning som passar ett 180l akvarium till salu? he he)


    // SeanChai
    Min Zon

  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    skillnaden är väl att man måste trycka ut mer co2 och måste ha en bättre reaktor så de löser upp sej effektivare.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #3
      Ungefär samma sak som bilar vad gäller effekt och vridmoment.

      Storleken på tubenmotsvarar bara storleken på tanken på bilen, har m.a.o inget som helst att göra (lite tank ger bara färre mil).

      Slutsats, tänker du tillsätta co2 till 180 liter så har du inga som helst problem att klara bra nivåer om du använder ett ytterfilter som reaktor.
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • SeanChai
        • May 2005
        • 498

        #4
        tackar för svaren.

        jag tänkte kanske köpa en av dom där ebay varianterna som chrille har länkat till på den senaste tiden men å andra sidan är min tanke att uppgradera från 180l till ca 600-800l akvarium senare men jag vill inte köpa ny co2 anläggning då bara för att jag inte köpte tillräckligt stor från starten.

        summa summarum är alltså att så länge jag har en tillräckligt bra reaktor så är det inga problem med samma anläggning, det enda som händer är att om det är liten pump så får jag fylla den oftare?

        // SeanChai
        Min Zon

        Kommentar

        Arbetssätt...