Postorder!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • urban.u
    • July 2005
    • 19

    Postorder!!

    Såg att någon annan oxå har sökt efter växter på postorder, jag har oxå försökt att hitta någon "affär" på nätet, men bara hittat 1 !!!!
    Det är www.pwss.nu (som är dyr) tror jag i alla fall - ge gärna respons på det.
    Men det är den enda affären jag hittat.
    www.akvakompis.se , som någon hänvisat till håller på att lägga av o har inga växter - vad jag kunde se.
    Om någon vet någon annan affär, skriv gärna in en länk här :-)
    Nån som har erfarenhet från att importera växter på postorder från ex:vis Tyskland? (inte vad ni tror då altså utan om nån prövat o hur det funkade o vart du beställde i från i så fall)
    Urban
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Patrik skall ha all heder för att föra alla Tropica's växter, även om man behöver köpa 5-pack så är det helt klart något som jag kommer att testa framöver.
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Chrilleus
      • November 2004
      • 224

      #3
      här: http://search-desc.ebay.co.uk/Pflanz...Z1QQsofocusZbs samt här: http://www.aquabid.com/ har jag bra erfarenheter ifrån (förutom nämda PWSS, där jag också har bra erfarenheter ifrån)...
      500l, 160l, 96l
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=299645

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        Har inte köpt växter från pwss, men väl andra saker. De har jättebra service och priser. Jag har därför svårt att tänka mig att det inte är prisvärt. När jag tittade senast hade de lite roliga växter och kommer de från tropica så kan man också lite på namnen på krukorna. Delar oveb´s åsikt.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • dinajel
          • November 2004
          • 606

          #5
          Jag väntar faktiskt just på en växtbeställning från pwss. Jag har svårt att tänka mej att det skulle kunna bli billigare med Tropica-växter i butik än via pwss. Vi får se hur växterna ser ut när dom kommer fram, men jag har goda förhoppningar baserat på andras erfarenheter.
          Bilder på mina akvarier.

          Kommentar

          • Dagge
            • December 2004
            • 188

            #6
            Jag är i samma position som du dinajel. HC är beställt sen ett tag tillbaka, tar lite tid att leverera och det skrev dom i leveransbekräftelsen. Kunde vänta sig ett par veckor och det är vad det gått nu snart.

            När jag väl fått mina växter skall jag skriva om resultatet.
            Dagge
            Ampblog

            Kommentar

            • mange993
              • April 2004
              • 372

              #7
              jag har ochså beställt från pwss och ska få dom på tisdag
              det är ju 5 st så priset är ganska bra. förhoppningsvis kommer dom att sälja dom
              i enpack framöver.

              MVH
              Mange

              Kommentar

              • Dagge
                • December 2004
                • 188

                #8
                Då kan du väl lika gärna tjacka hos din lokala handlare? Med 50 spänn i frakt behöver man köpa ett par för att det skall löna sig. PWSS är mycket bra ekonomiskt om man köper många på en gång, som vid tex uppstart.

                En och en så går du själv bara back. Ok, det finns väl de dyra växterna som man kanske skulle ha i 2-pack eller nåt. Jag kollade nu och det är 2 st i 1-pack av alla trån Tropica de säljer men de är också mycket dyra, resten är 5-pack.
                Dagge
                Ampblog

                Kommentar

                • Solen
                  • September 2003
                  • 2997

                  #9
                  zoosaker.se (mamutzoo) Otrolig kvalitet dock lång leveranstid.

                  (de enda växter jag inte tagit dö på)
                  Pricken den Store !
                  ~~~~

                  Kommentar

                  • NiXoN
                    • December 2003
                    • 2068

                    #10
                    Jag tycker inte pwss har så farliga priser på sina växter, när man kollar runt lite i olika akvarie butiker så brukar priset på en kruka ligga på en 50 spänn beroende på...

                    Kommentar

                    • St.Anger
                      • October 2004
                      • 115

                      #11
                      Pwss är lätt den bästa jag hittat hittils. Nästan allt man vill ha där finns till rätt bra priser. Dessutom är dom trevliga.
                      Har beställt två fempack glossostigma (vet inte varför jag köpte så mycket. Fick väll hjärnsläpp och inbillade mig att det inte var 5-pack utan en kruka styck. Tur att jag har rätt stor yta som jag ska täcka ), men leveranstiden har blivit rätt lång. Nästan två veckor, men dom sa att det var tropica som slöa med leveranser och dessutom hade det blivit för få. Men dom skickade första 5-packet idag och nästa på onsdag, så snart får jag dom äntligen.

                      Kommentar

                      • urban.u
                        • July 2005
                        • 19

                        #12
                        Ett förtydligande.

                        Jag vet inte hur pribilden för växter ser ut, men för en 3 - 4 år sen beställde jag en del från Hjortgatan - här är en liten jämförelse (även om den haltar pga ålder på Hjortgatans priser o jag vet inte vart dom tog sina växter i från)
                        -----------------------------Hjortgatan ---------------PWSS
                        Echinodorus Bleheri ------------9:- ---------------------28:-
                        -"- Rose ----------------------45:- --------------------48:-
                        -"- Ozelot --------------------69:- ---------------------80:-
                        -"- Quadricostatus ------------9,5:- --------------------38:-
                        Hygrophilia Corymbosa ---------5,5:- --------------------28:-
                        Valisnaria Americana -----------9:- ---------------------28:-
                        Bacopa Caroliniana------------- 4:- ---------------------28:-
                        -"- Monnieri -------------------3:- ----------------------28:-

                        Och så vidare, tittar man på det här så skiljer ju inte priset för dom "dyrare" växterna sig nämvärt - däremot så tycker jag att Hjortgatan hade ett mer nyanserat pris på dom billiga, medans PWSS verkar ha satt ett "lägsta" pris på 140:- för en 5 - pack oavsett. Sen är det förståss upp till var o en att handla där - det fattar ju till och med jag, men det var pga av detta som jag tyckte att PWSS var dyra - men åter i gen, jag har ingen koll på priserna ute i handeln, och har inte hittat några andra internet butiker. Det var därför jag skrev o bad om hjälp av någon/några mer erfarna akvarister.
                        Urban

                        Kommentar

                        • PatrikMalmo

                          #13
                          Ska det löna sig att skicka växter över landet så måste man nog köra fempack, alternativt hålla lite högre priser. Man tjänar inte in arbetstidskostnaden på att skicka växter i enpack. Har också annars hört från flera håll att Tropica inte hinner med att producera växter enligt önskemål - handlar alltså inte om att de är slöa med leveranserna, utan om för liten kapacitet i produktionen.

                          Hmm. Spårade bort lite från ämnet - har inga erfarenheter av att köpa växter över nätet annars. Med lite flyt kommer jag i stället framöver att sälja växter över nätet... För övrigt Tycker jag PWSS har mycket bra priser, om man jämför vad man får betala i butik.

                          Hilsen,

                          P
                          Senast redigerad av Gäst; 16 August 2005, 06:19.

                          Kommentar

                          • Dagge
                            • December 2004
                            • 188

                            #14
                            Ajdå
                            Jag fick min leverans från PWSS men tyvärr var det fel plantor. Jag hade beställt Hemianthus Callitricoides "cuba", men istället fått Hemianthus Micranthemoides. De ser ganska lika ut men HCn är mycket mindre när de väl kommer i karet. HM:en blir dessutom högre.

                            Jaja, skickade mail tillbaka och förklarade. Vi får väl vänta in svaret... Lustiga är att PWSS inte ens har HM i sitt sortiment.
                            Dagge
                            Ampblog

                            Kommentar

                            • Chrilleus
                              • November 2004
                              • 224

                              #15
                              Ursprungligen postat av Dagge
                              Ajdå
                              Jag fick min leverans från PWSS men tyvärr var det fel plantor. Jag hade beställt Hemianthus Callitricoides "cuba", men istället fått Hemianthus Micranthemoides. De ser ganska lika ut men HCn är mycket mindre när de väl kommer i karet. HM:en blir dessutom högre.

                              Jaja, skickade mail tillbaka och förklarade. Vi får väl vänta in svaret... Lustiga är att PWSS inte ens har HM i sitt sortiment.
                              Samma här
                              Som tur är gör dom sig bra i burken. MEN jag vill fortfarande ha HC som bottentäckare. Ska ta och ringa imorgon och se vad dom säger..
                              500l, 160l, 96l
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=299645

                              Kommentar

                              Arbetssätt...