mäskbubbel?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    mäskbubbel?!

    Hejsan!

    tänkte bara fråga lite om mäskbubbel. jag startade mäsk för 3 dagar sen och fram till idag har jag haft lite problem med tätheten i flaskorna fram och tillbaka, men nu fungerar det. problemet jag har är att av ca 25 plantor så är det bara två som bildar bubblor kontinuerligt.

    jag har ca 2.5-2.75 bps, är det för mycket, för lite eller ok? varför bubblar inga andra plantor?

    om någon har lite funderingar om vad som kan vara fel så är jag tacksam för svar =)

    ps. pht är inom rimliga gränser för fiskarna =)

    // SeanChai
    Min Zon

  • Hawkmoon
    • February 2005
    • 268

    #2
    Hur löser du upp gasen i vattnet?
    190L Trigon SA Powered by Co2
    112L Snäcklekare
    Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      ...jag har en syresten och efter det en cirkulationspump som ytterligare slår sönder bubblorna. har läst något om att dom måste slås sönder och det där är det bästa jag kan komma med för tillfället =)


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      • Hawkmoon
        • February 2005
        • 268

        #4
        Kolla PH och KH värdet och lägg dig på 30-40 ppm co2, kolla i tabellen längst ner på denna sida http://www.csd.net/~cgadd/aqua/art_plant_co2chart.htm

        Sedan är det dags att kolla hur du göder ditt akvarium och vad du har för belysning och tid för belysning.
        190L Trigon SA Powered by Co2
        112L Snäcklekare
        Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          har läst något om att dom måste slås sönder
          Om du bara pulvriserar CO2-bubblorna och dom når vattenytan har du knappt någon upplösning.

          Jag föreslår att du gör andedräktstestet för att se om du verkligen har så bra CO2-halt som du tror:
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          Arbetssätt...