Gles sessiliflora

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cassiopeia
    • June 2005
    • 99

    Gles sessiliflora

    Undrar vad jag kan göra för att få tätare sessiliflora, vissa stänglar är jättefina, medan många är väldigt glesa och tråkiga. Göder med pmdd.
    Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av cassiopeia
    Undrar vad jag kan göra för att få tätare sessiliflora, vissa stänglar är jättefina, medan många är väldigt glesa och tråkiga. Göder med pmdd.
    Släcker hälften av dina lysrör och slutar med PMDD... Sessiliflora är inte särskilt praktiskt (eller snyggt) i kraftigt belysta burkar...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • cassiopeia
      • June 2005
      • 99

      #3
      Har ganska dåligt ljus har jag förstått med hjälp av andra här, så tror inte det behövs. Varför blir det inte bra med pmdd? *anstränger mig ju hårt för att det ska vara fint*
      Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av cassiopeia
        Har ganska dåligt ljus har jag förstått med hjälp av andra här, så tror inte det behövs. Varför blir det inte bra med pmdd? *anstränger mig ju hårt för att det ska vara fint*
        Olika växter måste skötas på olika sätt för att det skall bli bra. Tro mig, Limnophila Sessiliflora blir tät och snygg endast under sådana förhållanden där många andra växter dör av näringsbrist!
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • cassiopeia
          • June 2005
          • 99

          #5
          Jag litar på dig, blev bara lite förnärmad när jag försökte pyssla om sessilifloran och det mest kändes som att den fnös åt mig ^^.
          Har polysperma, brasilianskt (nål?)gräs och svärdplantor också... krockar det och isf hur? Tips på vad jag ska göra?
          Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

          Kommentar

          Arbetssätt...