Växter på PWSS, erfarenhet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dagge
    • December 2004
    • 188

    Växter på PWSS, erfarenhet?

    Funderar på att beställa 5 pack Hemianthus Callitrichoides "cuba" från PWSS, men jag är osäker på hur resultatet blir.
    Någon som testat beställa växter från deras butik? Leveranstid osv.
    Dagge
    Ampblog
  • St.Anger
    • October 2004
    • 115

    #2
    Det skulle jag också vilja veta. Funderar nämligen att också göra en beställning. Har till min glädje hittat nästan alla nya växter jag vill ha till min nya layout! Har alltid fungerat jättebra att köpa andra grejer från PWSS, så det borde väll egentligen inte vara några problem. Men man vill ju gärna veta innan man lägger en jätteorder...

    Kommentar

    • Johan73
      • December 2003
      • 483

      #3
      Jag har beställt och allt gick bra Snabb leverans och växterna höll bra kvalitet (Tropica).. Känns ju oxå som att de är vettiga att ha att göra med med eventuella reklamtioner, så de rekommenderas varmt!

      Lycka till!
      /J

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #4
        Jag har köpt annat av dem och det har varit mycket bra. Jag har svårt att tänka mig att detta inte skulle vara bra.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • Thomaslj
          • May 2003
          • 704

          #5
          Beställde växter som skulle komma förra tisdagen... blev lite förseningar, då de blev uppskjutna till denna tisdagen.. Så hoppas dom kommer idag. Det enda problemet jag ser det som är att man måste köpa så otroligt många av samma växt. Ville ha tag i lite grön myrophyllum.. Och det minsta man kunde köpa var 50-pack... , va ska man ha 50 stängslar myrophyllum till? blir ju att man får slänga hälften efter en vecka ändå.

          Men annars har dom varit trevliga och hålt kontackten bra!, raporterar när jag fått hem växterna ( hoppas på idag)!=)
          http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            Snart är mina kar färdiga för bruk och då blir det nog att beställa växter från pwss.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            • heljis

              • June 2003
              • 1150

              #7
              Är det någon annan som vill dela med sig av sina erfarenheter? Kollade på vallisneria tex, 5 krukor för 140:-. Betyder detta att man får fem st vallisneriaplantor? Eller är det fler än en i varje kruka?
              Moderplantorna, är de gigantiska eller vad är det för speciellt med dem? En anubias för 220:- verkar inte vettigt annars
              Martin Heljedal

              They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                har en windelöw ormbunke moderplanta och va rätt stor redan när ja köpte den i sommras och får "skott" på den nu hela tiden så ja har 1 miniormbunke som vandrar runt på botten.
                2 planterade och ett par stycken i spannen bredvid akvariet.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • lehndal
                  • August 2005
                  • 45

                  #9
                  Krukor!

                  Ursprungligen postat av heljis
                  Är det någon annan som vill dela med sig av sina erfarenheter? Kollade på vallisneria tex, 5 krukor för 140:-. Betyder detta att man får fem st vallisneriaplantor? Eller är det fler än en i varje kruka?
                  Jodå, beställer du 5 så får du 5 krukor. Jag sände efter 5*5 krukor för några veckor sedan och fick friska plantor i god kondition. Var kruka är ju (beroende på växtsort) också vanligtvis delbar så det blir många småplantor. PWSS säljer Tropicas växter och det innebär att det är god kvalité, men priset är högre än de holländska.

                  PWSS gav också tydliga leveransbesked, trevliga att handla från.
                  Hans-Erik Lehndal

                  in omnibus requiem quasivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

                  www.lehndal.com
                  http://lehndal.blogspot.com/

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo

                    #10
                    Har bara beställt en gång från dem, men har bra erfarenheter. Beställde rätt många krukor och enbart en var lite tilltufsad (Cyperus, som inte är helt enkel). Bättre att beställa fler än man tänkt sig, så man får bra växtmassa på en gång (om man inte redan har det alltså). Annars går det kanske att beställa tillsammans med någon annan.

                    En kruka innehåller normalt många plantor. Moderplantor kallas de som är modell större, helt rätt. Just Anubias växer ju rätt långsamt, så vill man köpa dem med lite size på från början blir de dyra.

                    PWSS har åga priser på växterna, pga/även om man måste beställa många. Får ju se det ur handlarens synpunkt också, det måste vara lönt att kränga växterna så då får man kränga många samtidigt - vill vi kunna handla växter på nätet alls så är det nog modellen.

                    Hilsen,

                    P

                    Kommentar

                    • Balthazar
                      • March 2004
                      • 99

                      #11
                      Hur är det att beställa växter på hösten/vintern när det börjar krypa ner mot 0 gradigt. Risk för frost eller är dom väl inpackade.
                      http://balthazar.blogg.se

                      Kommentar

                      • Yrrah
                        • August 2004
                        • 188

                        #12
                        Växterna är mkt väl inpackade. När dom kommer från Tropica så skickas dom bara vidare utan ompackning. Dvs det är Tropica som packar och dom får man väl anse veta vad dom sysslar med. Mina växter jag fick hem var mycket fina och väl inslagna (skyddade mot stöt/klämskador och även kyla).

                        rekomenderas varmt!
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=377942

                        Kommentar

                        • Dagge
                          • December 2004
                          • 188

                          #13
                          Jag beställde ju HC som bekant och leveranstiden var väldigt lång men plantorna var tydligen slut hos Tropica, inget att beskylla PWSS för.

                          När jag väl fick mina 5 krukor så märkte jag att 1 och en halv kruka var ganska illa tilltygade. Troligen tryckskadade efter att studsat runt inne i förpackningen.

                          Jag påpekade detta för PWSS och de var beredda att skicka nya, men jag ansåg det räckte med att tipsa dom att se till att krukorna sitter fast i lådan så det inte åker runt under transport.
                          Hittills har jag inte beställt mer växter men jag antar att de fixat detta. Mina växter packades om, men de kanske ändrat nu och de skickar direkt vidare från Tropicas paketering.
                          Dagge
                          Ampblog

                          Kommentar

                          • heljis

                            • June 2003
                            • 1150

                            #14
                            Ursprungligen postat av lehndal
                            Jodå, beställer du 5 så får du 5 krukor.
                            Jo, det förstod jag också...

                            Var kruka är ju (beroende på växtsort) också vanligtvis delbar så det blir många småplantor.
                            Det var exakt det jag ville veta Annars låter 140:- för en (1) vallisneria väldigt mycket!

                            Ska nog skicka iväg en order strax, får väl se hur det går. Tack för fina svar!
                            Martin Heljedal

                            They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              är de inte 5st per kruka ?
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...