AGA Aquascaping Contest 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    AGA Aquascaping Contest 2005

    Tänkte slå ett slag för AGA Aquascaping Contest 2005! Vilka tänker ställa upp? Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård.

    Se:
    View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.


    Jag tog bilder på mitt stora akvarie igår och tänker ställa upp i största klassen. Bilderna blev fantastiskt bra men de räcker dessvärre inte upp i klass med Senske-brödernas mördande konkurrens (se länk nederst).

    En av förra årets vinnare i största klassen:
    View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vore ju kul om några svenskar fick framträdande placeringar i en sådan tävling.
    Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas ). Tycker att ser för nyplanterat ut och så gillar jag inte vitt grus.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #3
      Jag ska nog vara med som vanligt, även om akvariet just nu inte ser så lovande ut. Förra året hade jag något unikt att tillföra med min lila bakgrund, men iår kommer det bara bli en Iwagumi med nålgräs vilket man har sett måååååånga gånger förr...
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Jag har redan fotat karet. Dessutom har jag lagt ner det. Men bilderna skall givetvis vara med i tävlingen.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5
          Får jag ordning på nålgräset så tänkte jag ställa upp...

          Det ser ut som skit just nu men det är ju långt till September
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Vore ju kul om några svenskar fick framträdande placeringar i en sådan tävling.
            Ja, än så länge är det ju bara Defdac som lyckats med den bedriften...

            Ursprungligen postat av defdac
            Förra året hade jag något unikt att tillföra med min lila bakgrund, men iår kommer det bara bli en Iwagumi med nålgräs vilket man har sett måååååånga gånger förr...
            Jaha, du har slängt ut roten till fördel för stenar alltså...

            Ursprungligen postat av Tropfrog
            Jag har redan fotat karet. Dessutom har jag lagt ner det. Men bilderna skall givetvis vara med i tävlingen.
            Hoppas att du återfår förståndet och börjar med riktiga växtakvarier igen snart...

            Ursprungligen postat av oveb
            Får jag ordning på nålgräset så tänkte jag ställa upp...
            Det ser ut som skit just nu men det är ju långt till September
            När man måste resonera så brukar månaderna gå ack så fort...

            Känns skönt att ha bilder redan nu, som garanti liksom, blir akvariet bättre är det bara att ta nya bilder. :-)
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • oveb
              • January 2004
              • 2577

              #7
              Så resonerar en optimist Blir dagligen förbryllad över hur fort förändringar sker så nog borde det gå att mickla ihop lite schyssta bilder innan sep !
              Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

              Kommentar

              • BluesBoy
                • January 2004
                • 2559

                #8
                Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas ).
                Nej, jag håller med. Tyckte inte det var någon höjdare. Jag har dessvärre sällan samma åsikter som jurun i tävlingarna
                BluesBoy
                http://www.bluesboy.se

                Kommentar

                • St.Anger
                  • October 2004
                  • 115

                  #9
                  Ursprungligen postat av BluesBoy
                  Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas ).
                  Nej, jag håller med. Tyckte inte det var någon höjdare. Jag har dessvärre sällan samma åsikter som jurun i tävlingarna
                  Säger detsamma. Jag kan hitta många andra som jag tycker var mycket snyggare. Förstår inte riktigt juryn i det avseendet. Men däremot tycker jag Oliver Knotts 560l som blev "best of show" förtjänade det.
                  View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.

                  Så ska det se ut!

                  Jag kommer nog inte delta. Just nu är akvariumet inte särskilt vackert och jag jobbar fortfarande på det. Planerar att inhandla lite mer ljus och nya växter och designa om det helt. Kanske med hjälp av ett mirakel så hinner jag men jag tror inte det.

                  Kommentar

                  • Thomaslj
                    • May 2003
                    • 704

                    #10
                    Hur långt tillbaka får bilderna vara tagna?.. kan jag tex ställa upp me dom bilderna jag har här på zpet?(tagna i höst efter förra tävlingen).. efter mitt uppehåll denna vinter pga utlandsresa har jag inte så mycket att komma med. Har bara ganska lätta "zoo-växter" än så länge...
                    karet idag:


                    annars får man la beställa hem lite mer krävande om det är det dommarna går igång på..
                    http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

                    Kommentar

                    • BluesBoy
                      • January 2004
                      • 2559

                      #11
                      Du är tillbaka med full kraft ser jag
                      BluesBoy
                      http://www.bluesboy.se

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #12
                        Bara en vecka kvar!!!

                        Ursprungligen postat av petnym
                        Tänkte slå ett slag för AGA Aquascaping Contest 2005! Vilka tänker ställa upp? Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård.

                        Se:
                        View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.

                        Bara en vecka kvar!!!
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • defdac
                          • January 2002
                          • 12751

                          #13
                          Skönt att man kunde faxa/scanna "photo release"-pappret.
                          http://www.defblog.se

                          Kommentar

                          • petnym
                            • May 2002
                            • 5028

                            #14
                            Nu har jag också bara "photo release"-pappret kvar att skicka in!

                            Vilka mer kommer delta i årets stora Aquascaping-happening?
                            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                            Kommentar

                            • NE
                              • January 2004
                              • 1549

                              #15
                              Jag var dum nog att inte hålla fast vid din rekomendation,

                              "Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård"

                              Jag trodde i min enfald att akvariet skulle vara OK även efter semestern, men ack, akvariet har gått ned väldigt mycket, så det får bli till nästa år.
                              /Niklas

                              Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                              Kommentar

                              Arbetssätt...