Växtätande gibb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cathrin
    • July 2002
    • 387

    Växtätande gibb

    Hallojs! Jag undrar om det finns nån som har en bra åtgärd att ta till mot min växtätande gibbiceps? Han får hur mycket mat som helst men käkar ändå sönder mina fina växter.

    Tacksam för svar

    *~~~CL~~~*
    *~~~CL~~~*
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Tror nog han kommer att tugga lite på växterna hela tiden.

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Cathrin
      • July 2002
      • 387

      #3
      OK. Får väl acceptera hans matvanor då...men det är synd!

      Vänligen

      *~~~CL~~~*
      *~~~CL~~~*

      Kommentar

      • Kezze
        • June 2002
        • 75

        #4
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
        OK. Får väl acceptera hans matvanor då...men det är synd!

        Vänligen

        *~~~CL~~~*
        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

        Kezze
        Kezze

        Kommentar

        • Kezze
          • June 2002
          • 75

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          OK. Får väl acceptera hans matvanor då...men det är synd!

          Vänligen

          *~~~CL~~~*
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

          Kezze
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
          hmm funkar konstig.. jajja varför inte utöka din matranson genom att ge den lite goda grönsaker att tugga på typ brysselkål eller spenat eller så? så kanske den lämnar växterna i fred? min gibb mumsar för fullt på brysselkålen men låter det övriga vara i fred..

          Kezze
          Kezze

          Kommentar

          • Cathrin
            • July 2002
            • 387

            #6
            Hej Kezze!

            Jag ger gibben räkmix, ärtor och squash plus tabletter. Inte allt på samma gång förståss, men jag varierar kosten ganska mycket till firrarna. Jag tror inte att jag vågar mata mer än vad jag gör nu. Ett problem jag har är att ALLA fiskarna gillar ALLT jag stoppar ner åt dom så algätarna får inte ha "sin" mat ifred. Jag får köra med mer squash helt enkelt för den brukar gibben ockupera med hela kroppen så de andra har ingen chans. (det här ser ut att höra hemma i foder - tåten)

            Tack för responsen!

            *~~~CL~~~*
            *~~~CL~~~*

            Kommentar

            Arbetssätt...