Hjälp med Co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • St.Anger
    • October 2004
    • 115

    Det vore ju en bra idé. Men jag skulle helst vilja ha någon annan än cabomba. Har redan hornsärven och en annan växt jag precis köpte (som jag inte kommer ihåg namnet på just nu), och dom är ju väldigt lika cabomba utseénde mässigt. Men har du något tips på en annan trevlig bubblare? Ett plus är ju om den är en aning rödaktig då akvariet är vääldigt grönt just nu.

    Tack för hjälpen!

    //MVH Christian

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      Rotala Rotundifolia , klockren bubblare som är toksnygg !
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • St.Anger
        • October 2004
        • 115

        Hej igen! Dags för en uppdatering.
        Nu har det ju gått ett tag sen jag började med Co2. Nu börjar det äntligen bli RIKTIGT bra! Trådalgerna har dragit sig tillbaka och växterna växer fint. Fast cyanon är fortfarande kvar eftersom det var rätt svårt att få tag på fungistop. Men den har börjat dra sig tillbaka den med. Fick tag på fungistop igår och ska nog ge cyanon lite hjälp att pensionera sig. Fast jag får vänta tills efter helgen eftersom vi ska ha gäster. Och då vill man ju inte ha tefärgat vatten och massa döda cyano alger omkringflytande!
        Men nu har en annan alg tagit över tronen. Nån grå sak som påminner lite om trådalger fast trådarna är större och inte lika långa. Hur som hellst är det inget större problem. Föredrar dom lätt framför trådalger då dom inte är lika fula + att dom är mycket lättare att dra bort.

        Här kommer en bild på hur burken såg ut idag. http://www.freefilehosting.net/play....647EB02E0BE2D5
        Bilden blev lite överdrivet stor, men jag orkar inte ändra det, med tanke på hur extremt j*vla lång tid det tog att ladda upp den...

        Men nog har det vuxit en del! Hornsärven växer helt klart bäst. Får klippa ner den hela tiden. Gjorde en storrensning bland den igår och slängde mer än hälften.
        Nu växer allting bra och jag har fått koll på gödningen. Så nu återstår bara det roligaste! Att lära sig aquascaping!

        Kommentar

        • vance
          • December 2004
          • 872

          Tänkte damma av den här med, bra om koldioxid
          Bara döda fiskar simmar med strömmen

          Kommentar

          • kanotisten
            • May 2006
            • 218

            Bra om CO2

            Bumpar denna så att folk som är intresserade av en CO2 anläggning kan läsa.

            Mycket bra info här.

            Har själv skaffat en CO2 anläggning och har bubbeltakten på ca 1 bubbla vart 4-5 sekund. Har en keramisk diffusor som ligger under utblåset från innerfiltret. Räcker detta? Eller skall jag skaffa en reaktor?

            Kommentar

            Arbetssätt...