Bildbevis!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Bildbevis!

    Det påstås ju att små Siamesiska algätare (Crossocheilus siamensis) är bättre på att äta alger än vuxna exemplar.
    Jag har bildbevis på att så är fallet!
    Dessa spår lämnade 4st nyinköpta algätare redan första dagen, något mina större exemplar aldrig skulle drömma om att göra.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Nice.
    Fast om vi talar grymma algätare...


    Låt oss bara säga att jag är _mycket_ nöjd med mina zebrasnäckor.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Magnuz
      • February 2005
      • 292

      #3
      Ja man undrar ju vilken algätare som är bäst egentligen (svaret är väl som vanligt att "det beror på"). På ca en vecka har i alla fall min unga Ancistrus i stort sett rensat hela akvariet på alger. Växternas blad var helt övervuxna, nu är de helt algbefriade.

      Kommentar

      • Krulle
        • September 2004
        • 635

        #4
        Mmm, jag gillar verkigen Zebra snäckan, första gången jag gillat en
        snäcka i ett akvarium, hehe...

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          Jag fick sådana traktorspår av mina decimeterlånga 3-4 åriga Siameser.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Ursprungligen postat av defdac
            Jag fick sådana traktorspår av mina decimeterlånga 3-4 åriga Siameser.
            Går dom på svältdiet så kanske även äldre exemplar gör det.
            Mina har haft tillgång till Räkmix och Discusgranulat 1-2ggr/dag ett tag nu.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...