Vilka växter har jag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cicci_92
    • March 2005
    • 142

    Vilka växter har jag?

    Jag har köpt nya växter i en djuraffär men vet inte vilka sorter det är...:o

    Är det någon som kan en bra sida eller något där man kan se olika växter?
    //Cecilia
  • thorre
    • November 2004
    • 307

    #2

    A forum community dedicated to aquatic plant owners and enthusiasts. Come join the discussion about collections, displays, tanks, styles, troubleshooting, reviews, accessories, classifieds, and more!
    thorre.se

    Kommentar

    • Cicci_92
      • March 2005
      • 142

      #3
      hittade inget på dom sidorna
      //Cecilia

      Kommentar

      • Krulle
        • September 2004
        • 635

        #4
        Typ alla växter finns på dom sidorna Thorre länkade till, så dom finns nog där.

        Kommentar

        • thorre
          • November 2004
          • 307

          #5
          jaja, då får jag väl surfa lite år dig



          där kanske du hittar nåt som liknar det som du har i din burk. Om du inte gör det får du ta lite bilder och lägga ut på weben så att vi kan hjälpa dig att identifiera dina växter.

          En annan bra sak man kan göra är att fråga i affären som sålt växterna till dig
          thorre.se

          Kommentar

          • Cicci_92
            • March 2005
            • 142

            #6
            Ursprungligen postat av Krulle
            Typ alla växter finns på dom sidorna Thorre länkade till, så dom finns nog där.
            Nej jag hittade inte mina växter där... inte ens någon som liknade!
            //Cecilia

            Kommentar

            • thorre
              • November 2004
              • 307

              #7
              Intressant, var har du handlat dina växter?
              thorre.se

              Kommentar

              • Cicci_92
                • March 2005
                • 142

                #8
                Ursprungligen postat av thorre
                jaja, då får jag väl surfa lite år dig



                där kanske du hittar nåt som liknar det som du har i din burk. Om du inte gör det får du ta lite bilder och lägga ut på weben så att vi kan hjälpa dig att identifiera dina växter.

                En annan bra sak man kan göra är att fråga i affären som sålt växterna till dig

                det blir lite svårt eftersom den affären inte finns mer... men det får vara, dom mår bra som det är så jag behöver väl inte ändra något med temeratur eller så...?
                //Cecilia

                Kommentar

                • thorre
                  • November 2004
                  • 307

                  #9
                  jag vet inte om jag har missat nåt men finns det en beskrivning, bild eller text, på växterna som du har i ditt kar? Om inte så kan det vara bra om du försöker att beskriva dina växter.


                  Tror att majoriteten av fiskar / växter klarar av att leva i vatten som håller 25 grader.

                  Sen så ska du vara försiktig med salt, växter tycker inte om salt.
                  thorre.se

                  Kommentar

                  • oveb
                    • January 2004
                    • 2577

                    #10
                    Ursprungligen postat av Cicci_92
                    Jag har köpt nya växter i en djuraffär men vet inte vilka sorter det är...:o

                    Är det någon som kan en bra sida eller något där man kan se olika växter?
                    Ladda upp lite hyggliga bilder så skall du se att det kommer lite schyssta förslag på vad du har !
                    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                    Kommentar

                    • J A D E
                      • January 2005
                      • 63

                      #11
                      Om inte annat finns ju en hel del artbeskrivningar med bilder på denna sida.
                      länk: http://www.zpet.se/vaxter/vaxter_sok_resultat.php
                      mvh. J A D E

                      Kommentar

                      • harbard
                        • July 2002
                        • 1085

                        #12
                        En webbplats med många olika växter är: http://fnp_aquaticplants.tripod.com/...aticplants.htm
                        du kan också plöja dig igenom länksamlingen (mer än 1300 länkar): http://snurl.com/aquaflora
                        <<<(^;>*
                        Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                        Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                        Kommentar

                        Arbetssätt...