Billiga växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GAIS4s
    • March 2005
    • 77

    Billiga växter?

    Hallå!

    Någon som vet var man får tag på växter till bra priser, typ växtförening lr så?
    Köpa växter i butiken kostar ju multum!
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Det brukar ofta finnas folk som säljer billiga växter på zoopet. Kolla i annons avdelningen.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Jag tycker inte att 30-40 kronor (som växter brukar kosta?) är särskilt dyrt... Jämför med vad fiskar eller blommor för fönsterbrädan kostar.

      De flesta akvarieväxter växer ju dessutom som ogräs så någon enstaka kruka fyller ju snart ett helt kar...
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Jag tycker också växter är dyrt särskilt när det säljs växter som inte hör hemma i akvarier och att man inte får igång miljön för de ordentligt. Jag har helt klart lagt mer pengar på växter än fiskar.....
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av peppito
          Det brukar ofta finnas folk som säljer billiga växter på zoopet. Kolla i annons avdelningen.
          det är ju numera bara guldmedlemmar som kan lägga in annonser på Zoopet.


          jag föreslår att du tittar runt på Cikid.se ist.
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • maola
            • January 2005
            • 115

            #6
            Ursprungligen postat av MagicFingers
            Ursprungligen postat av peppito
            Det brukar ofta finnas folk som säljer billiga växter på zoopet. Kolla i annons avdelningen.
            det är ju numera bara guldmedlemmar som kan lägga in annonser på Zoopet.


            jag föreslår att du tittar runt på Cikid.se ist.
            Jo det är trist att man inte kan lägga in annonser längre utan måste vända sig till andra sidor

            Kommentar

            • janne dansk
              • June 2004
              • 1740

              #7
              det är väl ganske enkelt ...bliv medlem
              Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

              Kommentar

              • Åke K
                • December 2004
                • 74

                #8
                Lite synd att det slängs mängder av växter när man gallrar samtidigt som andra letar efter växter. Jag skall om några veckor, hoppas jag, göra om karet från grunden och vet att ett stort bestånd Cryptocoryne (petchii?) måste hårdgallras. Med tanke på priserna i butikerna är det åtskilliga presumtiva hundralappar som riskerar att hamna i komposten. Saknar tyvärr kontaktnät för utdelning.

                Kommentar

                • schizo
                  • August 2003
                  • 259

                  #9
                  Om du bott i Stockholm så hade du kanske kunnat sälja av en del på BAK's auktion.

                  Men om du handlar på auktioner måste jag varna dig. Se absolut till att du granskar växterna innan du bjuder på dom. Jag köpte en växt utan att veta vad det var, dvs jag hade inte granskat innehållet innan, och det var bara skit.

                  Tråkigt att folk inte kan vara hederliga och sälja sjysta grejer. Samtidigt borde BAK granska det som säljs också.
                  - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

                  Kommentar

                  • Åke K
                    • December 2004
                    • 74

                    #10
                    Jag är en sån där konstig idealist som inte vill ha betalt. Tar inte betalt när jag delar ut självförökade trädgårdsväxter till grannar och vänner heller.

                    Kommentar

                    • peppito
                      • December 2003
                      • 1612

                      #11
                      Man kan ju alltid byta med andra människor om man inte gillar att sälja eller köpa.
                      "du ångrar bara det du inte gjorde"

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        #12
                        Ursprungligen postat av Åke K
                        Jag är en sån där konstig idealist som inte vill ha betalt. Tar inte betalt när jag delar ut självförökade trädgårdsväxter till grannar och vänner heller.
                        Åke K, kolla dina privata meddelanden..
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          #13
                          Vid ett flertal tillfällen när jag har skänkt eller sålt växter som jag gallrat ur har den som ringt och bokat växterna sedan inte bemödat sig att hämta dom inom rimlig tid. Då tröttnar man på att besvära sig med att paketera sina överblivna växter. -Tror dom att man stoppar ner växterna i karet igen på obestämd tid för att hålla dom vid liv åt dom eller?
                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • peppito
                            • December 2003
                            • 1612

                            #14
                            Petny: tråkigt med sådana erfarenheter.

                            Jag har haft bra erfarenheter av både sälja och köpa växter. Peppar, peppar...
                            "du ångrar bara det du inte gjorde"

                            Kommentar

                            Arbetssätt...