Växtblad som tappar konsistensen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hajjen
    • February 2005
    • 6

    Växtblad som tappar konsistensen

    Jag köpte en moderplanta av "okänt" ursprung som vuxit och frodas i akvariet i 3 veckor nu, då jag upptäcker att bladen tappar sin gröna yta och kvar blir bara ett nät av trådar på bladen. Varför ?
  • Z_Lawer
    • September 2004
    • 333

    #2
    Ursprungligen postat av hajjen
    Jag köpte en moderplanta av "okänt" ursprung som vuxit och frodas i akvariet i 3 veckor nu, då jag upptäcker att bladen tappar sin gröna yta och kvar blir bara ett nät av trådar på bladen. Varför ?
    Då är nog den ansamlade näringen slut och plantan har ingen "mat" längre. Börja göda med pmdd eller skaffa mycket fisk och mata dem tills fiskar mår illa.
    Ett något lägre beviskrav än eljest har därvid uppställts i fall då särskilda svårigheter ansetts föreligga att framlägga en fullständig bevisning om att andra skadeorsaker varit uteslutna.

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Vad är det för en växt?
      Har du ancistrus i karet?
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • hajjen
        • February 2005
        • 6

        #4
        ancistrus, javisst

        Tjing. Gjorde en närstudie igår hos min kamrat Tomas på SödersZoo i Gävle och studerade fenomenet med algätare, he he. Jo då, algätarna gick loss även på T´s växter och det jag inbillade mig va ett näringsproblem, va ju ett hungersyndrom från fiskisarna.

        Kommentar

        Arbetssätt...