Hittat på nätet om näringslösning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    Hittat på nätet om näringslösning

    NUTRIENT SOLUTIONS
    Optimum plant growth and yield are the goals, thus watering and nutrition are critical. Optimum nutrient solutions begin with good quality and quantity water. Before starting any commercial operation, the water MUST be analyzed.

    The source water should be fairly neutral pH (5-8) with low salt and heavy metal content. Low or high pH can affect nutrient uptake and salt and metals can affect plant growth.
    Optimum plant growth is a function of nutrient concentration in the plant. There is a critical nutrient concentration below which growth is reduced/terminated. The adequate zone is above the critical concentration and provides maximum growth. The toxic zone is above the adequate zone, again resulting in reduced growth or death. THEREFORE, MORE IS NOT ALWAYS BETTER!

    Nutrients are available in several forms, including pre-mixed liquid concentrates, pre-mixed powder concentrates, and "mix your own" varieties. In liquid concentrate form, calcium compounds are mixed separately from phosphates & sulfates since they will form insoluble precipitates and become unavailable to plants.


    Intressant:

    För höga näringsnivåer kan bli toxiska (vad är för höga nivåer?).

    Kalcium ska vara frånskillt fosfat och sulfat annars kan det bli föreningar som kan bli ouptagligt för växterna.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Mycket bra länk. Jag har bara hört toxiska nivåer på vissa ämnen. Tror det låg på runt 400 ppm för Natrium t ex. Järn och Koppar behöver man inte gå upp i speciellt höga nivåer innan det blir riktigt skadligt.

    Men det handlar ju ändå om bråkdelar av det vi tillför. Även med dom mest engegaerade Estimative-index-brallorna på mig så hovrar jag ändå ofta ner på för låga nivåer (så det slutar bubbla).
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    Arbetssätt...