Låg förgrundsplanta - förslag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boerboel
    • September 2002
    • 473

    Låg förgrundsplanta - förslag?

    Letar efter en låg förgrundsplanta, med lite blad på. Har redan Lilaeopsis brasiliensis, men skulle vilja ha en som inte ser ut som gräs. Kan tilläggas att den inte bör vara alldeles för svår heller.
    Dvärgsvärdsplantor har jag, är på jakt efter något ännu mindre.

    Kommer inte att införskaffa den förräns jag har fått igång co2-systemet, samt bytt grus till en betydligt mindre modell.

    Tacksam för tips!



    //Helena
    //Helena
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Har du kollat de som finns med i Zoopets artregister?
    - http://www.zoopet.com/akvarium/150_vaxter.asp - kryssar du för 0-5 cm i höjd får du med de riktigt låga, 5-15 de något högre.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      #3
      Jag kan rekommendera Anubias "Nana" se länk:


      Mina är max 5 cm höga!


      // Magnus
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • Ulla
        • April 2002
        • 1163

        #4
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
        Jag kan rekommendera Anubias "Nana" se länk:


        Mina är max 5 cm höga!


        // Magnus
        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

        Jag har också A.nana. De är jättebra som förgrundsväxter. Ska ta och testa den nya "mini-varianten" nästa gång jag beställer växter från Hjortgatans Zoo. Har lite planer på ett "nano-akvarium", alltså ett litet kar med små växter + små fiskar.

        Ulla, 350-liters sällskapsakvarium,678-liters regnbågsfisk-akvarium och ett "bra att ha", 92-liters akvarium.
        Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

        Kommentar

        • Boerboel
          • September 2002
          • 473

          #5
          OK, men växer inte den jätte-jättelångsamt?

          Ulla! Jag har precis startat upp mitt mini-akvarium. 43 liter, 6 st dvärgrasboror (skall köpa 4 till, de hade int e fler för tillfället). Skall även skaffa C. pygmeus... =)



          //Helena
          //Helena

          Kommentar

          Arbetssätt...