www.aquaristikshop.com

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pleaze
    • May 2004
    • 37

    www.aquaristikshop.com

    Någon med erfarenhet om hur lång tid frakten tar samt hur de transporteras,

    Jag har beställt lite smått och gott i växtväg och vet att paketet gick därifrån i onsdags, trodde att det skulle komma i fredags, men icke.

    nån med vet?
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    packet på posten som skickas på onsdagar brukar komma fram på måndagar ...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • Labeth
      • September 2004
      • 533

      #3
      men det kan variera en del när det skickas från utlandet kan tillläggas
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

      Kommentar

      • oveb
        • January 2004
        • 2577

        #4

        Gnäller man lite på dom så kan man få tyska postens fraktnummer, när man har det så kan man ringa posten och få veta vilket nummer paketet fått i Sverige.

        Lite synd tycker jag att dom använder Tyska Posten, den är lika kass som Svenska...

        Bättre då med Aquaristik.net som använder DHL, då har du full spårbarhet och bättre skick på paketen...
        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

        Kommentar

        • Holmby
          • February 2004
          • 1118

          #5
          För mig tog det en knapp månad att få grejjorna från Aquaristicshop. Det var inte transporten som tog tid, det var handläggningen i tyskland.

          Jag testade att beställa växter i den ordern, men Aquaristicshop ignorerade det totalt. Det verkar inte som de har lust att skicka växter utomlands. Jag har inte frågat dem, och kanske hade jag bara otur.

          Kommentar

          • Håven
            • September 2004
            • 180

            #6
            Finns regler för hur växter får sändas mellan länder. Inte helt lätt. Jordbruksverket har info.

            Kommentar

            • Pleaze
              • May 2004
              • 37

              #7
              Paketet kom igår, riktigt demolerat, men väldigt välpackat och inga synliga fel på växterna

              Kommentar

              • oveb
                • January 2004
                • 2577

                #8

                Häftigt , klarade dom sig hyggligt under 6 dagars transport ?

                hjortgatans.de



                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                Kommentar

                • Corydoras mad
                  • April 2003
                  • 1686

                  #9
                  Min växt som jag beställde från Aquaristikshop var mycket fin! Paketet kom på bara 5-6 dagar.
                  /Mathias
                  The Corydoras freak

                  Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                  Kommentar

                  • sammy
                    • March 2004
                    • 282

                    #10
                    Hej!

                    Mina beställningar från aquaristikshop har tagit ca 14 dgr... men det senaste paketet var dåligt tejpat, men jag hade nog tur eftersom inget hade trillat ur. Däremot hade de inte skickat filtermatta som jag beställt, jag skickade ett mejl till dem för 3 dgr. sedan men har fortfarande inte fått något svar vilket jag tycker är dåligt.
                    240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                    270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                    54 l. Fiskhotell

                    Kommentar

                    • Corydoras mad
                      • April 2003
                      • 1686

                      #11
                      Nej, mailen verkar de inte svara på dåligt nog. Jag har beställt därifrån flera gånger och vissa produkter har uteblivit (för att de är slut), men de är ju så klart avdragna från beställningspriset.
                      /Mathias
                      The Corydoras freak

                      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                      Kommentar

                      • oveb
                        • January 2004
                        • 2577

                        #12
                        Ursprungligen skickat av sammy
                        Hej!

                        Mina beställningar från aquaristikshop har tagit ca 14 dgr... men det senaste paketet var dåligt tejpat, men jag hade nog tur eftersom inget hade trillat ur. Däremot hade de inte skickat filtermatta som jag beställt, jag skickade ett mejl till dem för 3 dgr. sedan men har fortfarande inte fått något svar vilket jag tycker är dåligt.
                        Dom är helt värdelösa på att läsa mejl, ring och prata med Claudia !
                        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                        Kommentar

                        • Messier
                          • January 2004
                          • 187

                          #13
                          Jag håller med Oveb när det gäller mail o fax..ingen reaktion. Det är bättre att ringa o prata med Claudia som sagt.Jag har beställt 2 ggr därifrån.Bägge gångerna tog det 6 dar.Hyfsat för att vara Tyskland.Från Köpenhamn (Ciklidcentret) tog det en dag längre.
                          Mvh Jan

                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                          Kommentar

                          • sammy
                            • March 2004
                            • 282

                            #14
                            OK. Jag ska ta och ringa imorgon... det som uteblev var en filtermatta samtidigt som andra filtermaterial skickades, men vad ska jag med ett halvfyllt filter till? Jag får väl gå och köpa det i butik men då försvinner ju en del av meningen med att beställa det på nätet!?
                            240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                            270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                            54 l. Fiskhotell

                            Kommentar

                            • peppito
                              • December 2003
                              • 1612

                              #15
                              Det fungerade mycket bra för mig. 3 veckor tog det för mina grejor
                              "du ångrar bara det du inte gjorde"

                              Kommentar

                              Arbetssätt...