UtslaG?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fizk_lover
    • October 2004
    • 1

    UtslaG?

    Hej...jag köpte nya växter till mitt fjärde fisk akvarium..efter 5 och en halv dag så började mina clown fiskar bli brun aktiga..hur komemr det sig?..jag blev själv förkyld av att nuddat vid dem när jag köpte dem..växten var dyr och hette "Vatten Pest". Jag börjar bli allvarligt orrolig...kan någon svara?
    / Desperat
    Fisk!
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    är inte clownfisk en saltvattenfisk? eller finns det flera typer?
    http://www.josit.se/dykning%20i%20malaysia%202003/tioman2.jpg detta är 2 clownfiskar är det en såna du menar sånna som nemo var i rädda nemo
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #3
      1 Clownfisk (Amphiprion) är saltvattenfiskar, om än mycket tåliga så kan dom omöjligt leva i samma vatten som vattenpest. Vattenpest finns i mälaren så det är ingen ovanlig eller dyr växt..

      2 du lär knappast blivit förkyld av att röra varken växter eller fiskar.


      3 Fiskakvarium inte "fisk akvarium", clownfiskar inte "clown fiskar", brunaktiga inte "brun aktiga", vattenpest inte "Vatten Pest".


      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • heljis

        • June 2003
        • 1150

        #4
        pilzken: word. bekämpa särskrivningarna!
        Martin Heljedal

        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5

          Kanske är clownplecos ??

          Jag trodde att riktiga clownfiskar bara levde i några minuter i sötvatten...
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • plizken
            • April 2004
            • 1293

            #6
            Clownfiskar klarar sig tydligen bra länge i sötvatten. Dom brukar klassas som mycket till extremt tåliga fiskar.


            Efter Nemofilmen lärde folk sig mycket om hur saltvattensfisk klarar sig i sötvatten.. Skrämmande..


            Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

            Kommentar

            • Karon
              • January 2002
              • 3170

              #7
              Och när blev "Vatten Pest" dyr ?
              Kanske en clown hela han, Fizk lover ?
              Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

              Kommentar

              • joad
                • August 2004
                • 242

                #8
                Jag tror att Fizk_lover är en 14-årig flicka, att döma av profilen. Häckla varsamt grabbar.
                130L
                För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

                Kommentar

                • plizken
                  • April 2004
                  • 1293

                  #9
                  Jag tar aldrig djurplågeri varsamt.

                  Om så är fallet att det handlar om djur i fel och farlig mijö så måste det avbrytas omedelbart även om det är ett barn som är ansvarig.

                  Och vad gäller stavning så är det bara en välgärning att upplysa om upprepade felskrivningar.
                  Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                  Kommentar

                  • mohlin
                    • January 2004
                    • 1487

                    #10
                    Har tösen stoppat ner en salvattensfisk i ett sötvattensakvarium? Kollar inte djuraffärerna sånt? Jag hade i varje fall reagerat om en 14-åring velat ha en "Nemo".

                    Kommentar

                    Arbetssätt...