Riccia fluitans!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Masen
    • May 2004
    • 9

    Riccia fluitans!

    Är det någon som har en bit dammlevermossa (riccia) att sälja eller byta mot andra växter?
    verkar omöjligt att få tag på i affärerna.
    maila till
    mathias.eriksson@tjohoo.se
  • Joacim
    • December 2003
    • 964

    #2
    Jag letar också och om någon i varbergsområdet har en bit att sälja så skicka gärna ett mail.

    Mvh
    /J
    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
    De som förstår binära tal och de som inte gör det.

    Kommentar

    • Pleaze
      • May 2004
      • 37

      #3
      Tydligen brist på denna, har själv letat runt i skåne utan framgång

      Kommentar

      • Sn3jk
        • April 2004
        • 87

        #4
        Tjena! Jag var själv och kom över just denna sorten häromdagen utav en liten slump, på arken zoo här i sundsvall
        Men den var ej "utväxt" och den var satt i en ganska finurligt grönt nät som troligen är nån belagd ståltråd. Denna ligger just nu i botten på mitt kar och växer till sig lite =) Så mitt tips är att kolla upp närmaste arken butik ifall ni har nån..

        Ps: Har nån bild på denna på min zon, (under mappen diverse) och glömde nämna att den mäter ca 10x10cm skall bli roligt se fall den tar sig

        //S
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=242761

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5

          Zooma en gång på den här bilden så syns nätet.

          Nätet är busenkelt att hitta , köpa bara en påse apelsiner i grön nätpåse

          Om ni vill ha mer så låt klippet flyta så växer det tokfort !
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • Abbe
            • April 2004
            • 60

            #6
            Ursprungligen skickat av oveb


            Nätet är busenkelt att hitta , köpa bara en påse apelsiner i grön nätpåse
            Var köper du apelsiner i belagd ståltrådsnät?

            Kommentar

            • fredrikgbg
              • February 2004
              • 39

              #7
              Fram till för någon månad sedan växte min dammlevermossa så att det knakade och ytan blev ganska snabbt fylld av de bitar som flöt upp. Men för någon månad eller två, har den börjat gulna och se ganska trist ut.
              Ojag får ordning på saker och ting så skall det ju kunna gå att ordnas... ;-) Förut slängde jag ju en hel del. Men eftersom den nu verkar vara så svår att få tag på så får jag försöka få "liv" i min egna. Har inte gjort någon ändring i gödning, bara bytt ut ett av lysrören. Kanske kan vara det som är problemet..?

              Kommentar

              Arbetssätt...