Flourite och Onyx i Dk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo

    Flourite och Onyx i Dk

    Vi har hittat Flourite och Onyx i Köpenhamn:

    http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=Grus&gruppe=fersk&page=2 &pagestart=35

    Kolla längst ned på sidan.
    Flourite, 7 kg: 165,50 sek, Onyx, 7 kg 301,50 sek.

    Som jag fattat det är Flourite att föredra om man har ok hårdhet i vattnet, medan Onyx är bättre om man har riktigt mjukt vatten i kranen. Läs mer här:

    http://www.seachem.com/products/gravels.html

    Lägger ut en försiktig förfrågan (icke förpliktigande) kring om det är fler som är intresserade av att köpa dessa produkter? Inom en rimlig framtid kommer vi att köra över till Köpenhamn, och risken är stor att vi köper bottensubstrat till några kar. Inget större problem att ta med sig mer, men transporten vidare upp över Sverige får lösas på något sätt. Skriver icke-förpliktigande förfrågan då det ska få plats mer i bilen... ...Classic!!

    Hilsen!!
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    Intresserad!
    Säg till när det är dags

    Mvh. Martin
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      E intresserad av att haka på över sundet me =)
      Hoppas dom har lite l-malar och diskus i affären/erna oxå =)

      // Matte
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • mohlin
        • January 2004
        • 1487

        #4
        OBS OBS OBS!! Märkliga öppetider : Onsdag og fredag 14-19.
        samt lørdag 10-15. Dessutom tror man att man kommit fel, det finns en skylt, men var i h-e går man in? Jo, in in den där lagerbyggnaden med aluminiumdörr. Ni blir oftast "överfallna" av en Golden Retriver som hälsar välkomna.

        Jag älskar akvarieudstyr och handlar allting därifrån. Växterna dock enbart via nätet för då får man dem direkt från Tropica. De är stora på saltvattten och reptiler (!), det kan vara lite olika vad för sötvattensfisk de ha hemma. De har ciklider, men vilka då...? Jag är ingen ciklidare. (Fisk är pynt till växterna). Ring o kolla, eller säg till att de ska ta hem.

        Handla hem TMG om ni är växtnördar 570 danska för 5 LITER. Skulle jag rekommendera nåt, så gör en beställning via nätet på det ni vill ha (tex växter) och klicka i att ni vill hämta i butiken, och sen "impulshandla" lite. Det är litet o trångt men med ett fantastiskt utbud och de är väldigt vänliga.

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5

          Måste säga efter att jag skrotat runt på nätet att jag är rejält avundsjuk på Er som bor så nära Danmark !!!

          De har ju nära halva priset på nästan allt därnere !!!

          *** muttrar rejält över Stockholmspriserna ***
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • PatrikMalmo

            #6
            Turen över går den 25/9, då vi fått lön. Blir definitivt besök där de säljer Flourite, och troligen också Cichlidecenteret. Planen är sedan att ta oss till killieutställningen i Valby. Jag håller er uppdaterade!!

            PS. Jag gillar Golden... DS.

            Hilsen!!

            /P

            Kommentar

            • PatrikMalmo

              #7
              Okiedokie, nu börjar planerna sätta sig mer. Fortfarande den 25/9 som gäller, men vi kommer inte att ha plats för fler personer i bilen. Några extra påsar Flourite/Onyx går däremot säkerligen att lösa på något sätt. Maila mig direkt, så kör vi diskussionen vidare därifrån.

              Hilsen!!

              Kommentar

              • mohlin
                • January 2004
                • 1487

                #8
                Ta med danska pengar, det blir enklast. Danskarna är inte så bra på det här med kreditkort, men jag tror att akvarieudstyr tar nåt annat än Dankort också. Men kolla det först, det är min rekommendation.

                Kommentar

                • PatrikMalmo

                  #9
                  Mycket sant. Danska pengar eller Dankort är det som gäller i Danmark, den erfarenheten har jag gjort flera gånger... chansar inte längre på det!!

                  Hilsen!!

                  Kommentar

                  • heljis

                    • June 2003
                    • 1150

                    #10
                    Patrik, jag har mailat dig. Vet inte om du har sett det?
                    Om det går bra för er skulle jag gärna vilja ha med ett par liter tmg från danmark..

                    Mvh. Martin
                    Martin Heljedal

                    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                    Kommentar

                    • Sn3jk
                      • April 2004
                      • 87

                      #11
                      Vad kostar tmg från danmark då? enligt den sidan akvarieudstyr så är det då knappt billigare än i sverige?


                      //S
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=242761

                      Kommentar

                      • mohlin
                        • January 2004
                        • 1487

                        #12
                        Beror nog på VAR i Sverige man bor, jag har sett exempel på rent ohyggliga priser på TMG. 680:- (SEK) för 5 liter tycker jag är ett ok pris, om man nu ändå ska över.

                        Kommentar

                        • mohlin
                          • January 2004
                          • 1487

                          #13
                          Det där Onyx så flott ut, förresten. Kan man ha det tilsammans med pansarmal? Tänker på nästa gång man ska "bygga om".

                          Kommentar

                          • Sn3jk
                            • April 2004
                            • 87

                            #14
                            Eh ah nu vet jag inte men pwss tar precis 700kr för 5liter TMG medans akvarieudstyr tar 722 svenska kr ? Visst sen tillkommer ju frakt från pwss, om du nu själv tänkt åka med över till danmark o slippa frakten därifrån?

                            Edit: de var inget såg att du bor där nere
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=242761

                            Kommentar

                            • mohlin
                              • January 2004
                              • 1487

                              #15
                              Nä, jag bor i Danmark o jobbar 10 minuter från akvarieudstyr!

                              Verkar konstigt om de tar 722 sek, när det kostar 570 danska... 570 x 1.2 = 684.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...