vattenspikblad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    vattenspikblad

    har tänkt vidare på en ide fra anli att endast ha flytväxtar i ett 1000 l kar har funderat på vatenspikblad att ha i ett discus kar men har planerat att hålla 29 grader är det problem med temp och behövar man att göda dom
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein
  • marie_b
    • December 2003
    • 37

    #2
    Jag har vattenspikblad i mitt diskusakvarium utan problem, den växer snabbt och ser jättetrevlig ut. Jag göder, men det är mest för de andra växternas skull, tycker inte jag sett nån större skillnad på just spikbladet om jag jämför innan och efter jag startade göda.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=136689

    Kommentar

    • janne dansk
      • June 2004
      • 1740

      #3
      min ide är att enbart ha vatten spikblad och inga andra växtar .vad för typ av vattenspik har du
      Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

      Kommentar

      • PatrikMalmo

        #4
        Jag skulle tro att Hydrocotyle leucepala funkar alldeles utmärkt. Kommer att klippa en hel del kväve och fosfor om du bara göder lite med TMG vid varje vattenbyte. Se till att inte ha för starkt ljus bara, om du inte kör med CO2. Fast jag tror du redan har lite svagare belysning iom discusarna. Lägg i en ranka på ytan och testa - de tar inte upp särskilt mycket via rötterna. Växer den bra i ytan är det bara att plantera den överallt.

        Hilsen!!

        Kommentar

        • janne dansk
          • June 2004
          • 1740

          #5
          har varit runt lite men kan inte hitta den är der nogon som vet var den fins till försäljning
          Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

          Kommentar

          • Tiberon
            • June 2004
            • 35

            #6
            Om du har vägarna förbi Motala så kan jag avvara en bit till dig.

            Kommentar

            • nikzak
              • December 2003
              • 56

              #7
              Vet någon hur stora bladen blir på ett vattenspikblad?
              Jag har ett 54l akvarium, vill att dom ska täcka baksidan av akvariumet men inte med ett enda blad, utan kanske 4 st och uppåt på höjden/planta sedan får jag väl plantera flera bredvid varandra för att täcka bredden av akvariumet.
              Har ett litet 54l akvarium med:
              10 Blackmolly, 1 Lyckt tetra, 1 Kuliål, 11 Körsbärsräkor
              1 Javaormbunke, 4 Cabomba, 1 svärdväxt
              //NikZak

              Kommentar

              Arbetssätt...