Javamossa i GBG

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scoooob
    • July 2003
    • 102

    Javamossa i GBG

    Hej! Är det någon som vet vart i Göteborg man kan köpa Javamossa. Vart inne på Amazon-Zoo och den såg mindre kul ut där... Tycker inte att det finns i några affärer direkt. Vad är lämpligt pris? Tyckte att 45:- kändes lite mycket för den trasselsudden jag såg där...
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    Hornbash tar 59 senast....
    vet inte varför dom höjde det från 9:50.. men men..
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • scoooob
      • July 2003
      • 102

      #3
      Har inte sett det på Hornbach förut men menar du att dem har höjt priset med 50 kr eller har du skrivit fel????????

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Du skulle ha passat på att köpa på Göteborgs Ciklidgrupps auktion i våras - då gick det en hel del javamossa till låga priser.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Hornbach får in på onsdagar (om jag inte minns fel). Ligger förpackat i små plastpåsar som flyter omkring i växtkaret närmast hundmaten. Jo de har höjt priserna rätt saftigt.
          Jenny
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Fisken81
            • June 2011
            • 59

            #6
            Hej tråden är från 2004 så nu undrar jag samma sak vart får man tag i Javamossa i Göteborg har varit i några affärer men inte hittat, någon som har tips om vart de finns i dagsläget i Göteborg? Även ställen som har andra fina växter till bra pris är intressant

            Kommentar

            • Gur4m1
              • June 2011
              • 96

              #7
              Köpt fin javamossa (och andra växter) på Tradera, bland annat Javamossa. Köper man på nätet är man ju inte styrd av geografin.
              Nothing fancy, no tricks...

              Kommentar

              • Fisken81
                • June 2011
                • 59

                #8
                Ja va inne där å kolla lite förut får väl bli där, eller någon webbsida. Tack för svaret.

                Kommentar

                • dinomobilen
                  • February 2011
                  • 1

                  #9
                  Hej finns en liten zooaffär vid frölunda torg med ett ganska magert akvarieutbud , men ibland har de någon lite udda växt samt de brukar nästan alltid ha javamossa för ca 30 kr/tuss (var ganska stor tuss när jag köpte där).
                  Har för mig att affären heter zoocenter eller något liknande!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...