Pmdd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    Pmdd

    Jag har idag försökt att beställa från Granngården i Frihamnen och Sorunda och fick svaret från bägge att: Vi tar inte in magnesiumsulfat, kaliumnitrat eller Kaliumsulfat. de säljer för lite för att det skall löna sig.

    Så min fråga är har någon lyckats med att köpa från dem? I så fall vart?
    "du ångrar bara det du inte gjorde"
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    de säljer för lite för att det skall löna sig.
    Haha *lol* Jisses.

    Man får väl gå ner och vifta med en tusenlapp under näsan på dom och peka på fikakassaburken så kanske dom börjar förstå, för fika tror jag inte dom tycker är för jobbigt.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Ja det är löjligt skulle köpa 50 kg kaliumnitrat för det var det minsta de hade och 25 kg av de andra två och det lönar sig inte.

      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • micke eklund
        • November 2002
        • 680

        #4
        Ja det är löjligt skulle köpa 50 kg kaliumnitrat för det var det minsta de hade
        Granngården i frihamnen köpte jag ut en påse på 25 kilo veckan innan påsk den kostade 240 eller om det var 260 kr kommer inte ihåg exakt tyvärr.

        Ring dom igen och säg att du vill beställa en på se Krista-K plus från deras leverantör Yara.

        http://www.yara.se/se/products/product_range/compound_fertilizers/greenhouse/krista-k_plus.html

        Kommentar

        • micke eklund
          • November 2002
          • 680

          #5
          Ja just det Epsom salt/magnesiumsulfat samt Kaliumsulfat köpte jag en påse av varje i höstas på Sorunda butiken och då gick det alldeles utmärkt att beställa hem.

          Verkar konsigt om dom har ändrat sig killen som hjälpte mig var väldigt trevlig och hjälpsam jag fick till och med intrycket att man borde åka dit och stödja dom oftare ;-)

          Kommentar

          Arbetssätt...