ciklidgräset fransar sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mam
    • May 2004
    • 1064

    ciklidgräset fransar sig

    Jag köpte ciklidgräs i förra veckan och den har börjat fransa sig i "topparna".
    Sökte på ciklidgräs och hittade en tråd där det stod att det inte är en undervattenväxt. *förvirrad* Jag bad ju om hyfsat lättskötta akvarieväxter när jag köpte den. Ska jag gå tillbaka och tala om att jag vill ha pengarna tillbaka eller?
    Kan jag rädda plantan? Jag tyckte den var snygg och vill ha den längre än en vecka i taget. Särskilt som jag själv tycker att jag betalade dyra pengar för den. 45:- Känns trist om man ska betala 45:- i veckan för en liten planta. *sur*

    Idag köpte jag en växt igen och naturligtvis glömde jag fråga vad den hette. Jag hade uppmärksamheten på min rymningsbenägna dotter... Jag kan ta en bild på den, men vet inte hur jag ska visa den för er.

    /Nina-besviken
    /Nina
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    #2
    Idag köpte jag en växt igen och naturligtvis glömde jag fråga vad den hette ... Jag kan ta en bild på den, men vet inte hur jag ska visa den för er
    Här är Tropicas sortiment av växter: http://www.tropica.com/plant_print.asp (klicka på bilderna så blir de större).Om du inte kan hitta din växt så kan du lägga upp en bild här (utan registrering!): http://www.pix8.net ,fotot ligger kvar i 60 dagar.Ange sedan bara URL:en till fotot i ditt nästa inlägg så får du säkert hjälp.
    mvh/harbard
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

    Kommentar

    • mam
      • May 2004
      • 1064

      #3
      Tack! Jag hittade min växt. Det var inte så svårt trots allt. Jag snurrade krukan ett halvt varv och vad hittade jag där? Jo, en liten käck lapp där det stod vad det var för nåt. Snacka om att man är en dum blondin. Hehe...
      Det är i alla fall en Lilaeopsis brasiliensis jag har köpt. Var i karet ska jag plantera den? Den skulle tydligen sprida sig längs botten. Mitten? Långt fram? Förslag?

      /Nina
      /Nina

      Kommentar

      • plizken
        • April 2004
        • 1293

        #4
        Det är inte en enkel växt..

        Jösses vad trött man blir.. Nästan varje gång man går in i en akvariebutik så har dom fredskalla och skit som dom säljer som vattenväxter.. Skulle det funka att sälja hallonsaft som bränsle till bilar..
        Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Du skall alltid ta ur växterna ur krukan, det kommer inte att hjälpa ditt ciklidgräs men det kanse hjälper lileapolisen.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • mam
            • May 2004
            • 1064

            #6
            Ursprungligen skickat av Tropfrog
            Du skall alltid ta ur växterna ur krukan, det kommer inte att hjälpa ditt ciklidgräs men det kanse hjälper lileapolisen.
            MVH
            Magnus
            Det har jag gjort. =) Lileaopsisen har jag inte planterat än, därför är den kvar i krukan. Vet inte var jag ska gräva ner den bara. Ska fixa det idag. =)

            /Nina
            /Nina

            Kommentar

            Arbetssätt...