Siamesiska algätare + mossa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emrose
    • October 2020
    • 6

    Siamesiska algätare + mossa?

    Hej!

    Ja, hur fungerar egentligen siamesiska algätare ihop med mossa. Jag läste någonstans att dom äter mossa. Läste även att dom dock skulle lämna Fissidens fontanus ifred. Vad har ni för erfarenheter? Stämmer det?

    Har just nu några SAE som går i mitt nystartade kar. Hade en förhoppning om att fästa mossa på diverse grenar och stenar och tror verkligen det skulle passa bra. Men då vill man ju att dom ska få vara kvar också...

    Mvh Emrose
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Det brukar inte vara några problem
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Emrose
      • October 2020
      • 6

      #3
      Okej. Tack för svar Då antar jag att du menar all typ av mossa?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #4
        Siamesiska algätare måste ha mycket yta att simma på och dem är otroligt snabba och blir ganska stora som vuxna och även ganska griniga och aggressiva mot varann...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Emrose
          • October 2020
          • 6

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Siamesiska algätare måste ha mycket yta att simma på och dem är otroligt snabba och blir ganska stora som vuxna och även ganska griniga och aggressiva mot varann...
          Mm. Har just nu endast tre (ska köpa minst två till) och dom går ihop bra. Men jag förstår vad du menar med griniga. Dom kan simma ihop i godan ro och putsa men plötsligt får nån för sig att säga till....om något men jag tycker inte dom är aggressiva än ivf...

          Som du säger så behöver dom plats och det förstår man på hur dom simmar i karet. Dom är hela tiden i rörelse och nyttjar längden på akvariet.

          Har du någon erfarenhet om dom ger sig på mossa?

          Kommentar

          • snikke

            • December 2007
            • 135

            #6
            Tycker dom är trevliga, oftast är mina två bra kompisar, men häromdagen simmade dem i cirklar runt varandra i en tio minuter, men det slutade lyckligt. Mina käkar varken på javamossan eller mossbollen, inte så det märks i alla fall.

            Kommentar

            • Emrose
              • October 2020
              • 6

              #7
              Ursprungligen postat av snikke
              Tycker dom är trevliga, oftast är mina två bra kompisar, men häromdagen simmade dem i cirklar runt varandra i en tio minuter, men det slutade lyckligt. Mina käkar varken på javamossan eller mossbollen, inte så det märks i alla fall.
              Ojdå! Vilken tur att det löste sig.

              Jag har faktiskt själv köpt javamossa nu för att testa. Placerade ut några tussar för typ tre dar sen och än har det inte försvunnit något (vad jag kan se). Håller tummarna att det funkar för mig med

              Tack för ditt svar!

              Kommentar

              Arbetssätt...