Flytväxter i strömt vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoidar
    • January 2020
    • 28

    Flytväxter i strömt vatten?

    Finns det några flytväxter som klarar strömt vatten? Testat musselblomma och andmat, men de dör.
  • cambru

    • September 2008
    • 209

    #2
    Jag har andmat, gälört och vanlig vattenormbunke som flytväxter. Andmaten minskar direkt om jag drar på mer ytrörelse men de andra märker jag ingen direkt skillnad på. Jag kan inte garantera att de fungerar hos dig förståss, har du väldigt strömt är det nog svårt att få "riktiga" flytväxter att växa.


    Kommentar

    • JoMa
      • January 2014
      • 25

      #3
      Ett tips är att använda t.ex. 12/16 filterslang, värma upp ena änden i varmt vatten och trycka in den i andra änden. Jag använder den metoden och tycker den fungerar bra som barriär mot strömt vatten, om en inte har något emot flytande plastringar .

      Kommentar

      • Zoidar
        • January 2020
        • 28

        #4
        Ursprungligen postat av cambru
        Jag har andmat, gälört och vanlig vattenormbunke som flytväxter. Andmaten minskar direkt om jag drar på mer ytrörelse men de andra märker jag ingen direkt skillnad på. Jag kan inte garantera att de fungerar hos dig förståss, har du väldigt strömt är det nog svårt att få "riktiga" flytväxter att växa.


        https://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=24
        De måste jag testa. Tack! Hoppas de fungerar!

        Kommentar

        • Zoidar
          • January 2020
          • 28

          #5
          Ursprungligen postat av JoMa
          Ett tips är att använda t.ex. 12/16 filterslang, värma upp ena änden i varmt vatten och trycka in den i andra änden. Jag använder den metoden och tycker den fungerar bra som barriär mot strömt vatten, om en inte har något emot flytande plastringar .
          Det skulle jag kunna testa. Tack!

          Kommentar

          Arbetssätt...