LED-list, 54L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pouyanation
    • February 2018
    • 45

    LED-list, 54L

    Hej
    Jag har ett 54L akvarium som jag ska göra till en växtakvarium. Har beställt co2-regulator, diffuser, drop checker, ph/kh test osv. Just nu har jag en LED-list i karet men vet inte om lampan är tillräckligt stark.
    Här anger jag lite information om lampan:
    Effekt: 10w * Längd: 50cm * Dioder: 36 st * Kelvin: 10.000 * Lumen: 1500
    Spridningsvinkel: 120° * Klass: IP68 (vattentät) * Dimbar

    ​​​​Räcker min ljuskälla till mitt växtakvarium med Co2 eller ska jag köpa en till likadan LEDlist?

    Tacksam för hjälp

    ​​​​
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Jag man tyvärr inte svara på din fråga men är lite intresserad av din ledlist pga det höga Kelvintalet. Vad är det för märke och var går de att köpa?
    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Pouyanation
      • February 2018
      • 45

      #3
      Den är köpt från Akvarieimporten.se
      Lampan är otrolig stark tycker jag iaf. Men färgen drar rätt mycket åt den blåa. Jag har en till fråga. Visst kan man kombinera led och lysrör? I mitt akvarium finns redan en lysrörarmatur. När lysröret slutade fungera köpte jag ledlistan och limmade den bredvid armaturen. Nu kan jag alltså ha ett lysrör också där men frågan är om det är en bra idé att kombinera två helt olika ljuskällor? Någon som vet?
      ​​​

      Kommentar

      • Nimala
        • February 2008
        • 51

        #4
        Kommer in ett år för sent ser jag Låter som en bra belysning, men jag skulle nog klämma in en till list just för att växterna ska få mycket ljus. Ska väl inte vara något problem att blanda olika typer av belysning. Vore intressant att höra, hur gick det Pouyanation ?
        960 liter sällskapsakvarium

        Kommentar

        Arbetssätt...