Täta Co2-regulator som läcker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pouyanation
    • February 2018
    • 45

    Täta Co2-regulator som läcker

    Hej mina vänner
    Jag köpte en regulator från Kina och kopplade den till en Sodastreamtub med hjälp av en adapter. Sedan körde jag igång anläggningen. En bubbla i sekunden, 10 timmar om dagen. Men flaskan tömdes på gas efter knappt fyra dygn. Jag köpte en ny co2tub men den här gången sprejade jag en blandning av vatten och diskmedel på hela anläggningen för å se var det läckte nånstans. Men det bubblade inte nånstans. Tänkte att jag kanske var lite slarvig förra gången med att dra åt skruvarna osv. Men den här gången räckte flaskan i enbart två dygn(!)
    Köpte en till flaska co2 och även gängtejp och ny packning men samma grej hände igen. Det måste läcka från nånstans men det är väldigt svårt att lokalisera det. Nu har jag köpt lite silicon från biltema och tänkte dränka hela skiten i silicon så att inge co2 ska ha en chans att smyga ut. Denna köpte jag:
    ​​​​​https://www.biltema.se/bygg/kakling/...kon-2000037232

    Tänkte kolla med er om ni har något/några tips som jag kan använda mig av?
    Tack på förhand.
    Paulo
    Senast redigerad av Pouyanation; 15 February 2020, 18:01.
  • webbsmurfen
    • February 2005
    • 27

    #2
    Har ingen direkt erfarenhet av CO2, men om jag varit som du hade jag doppat ned hela patronen inklusive regulatorn i en stor balja med vatten för att se var det läcker. Om den läcker ur på två dagar har du ett hål någonstans

    Kommentar

    • Pouyanation
      • February 2018
      • 45

      #3
      Tack för tipset. Helvete va det bubblade från alla håll lol
      Tog isär magnetventilen och slängde hela regulatorn.
      ​​​​

      Kommentar

      Arbetssätt...