Riktigt färgglada Cryptocorynes?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stortånsminstavän
    • April 2019
    • 19

    Riktigt färgglada Cryptocorynes?

    Gillar att ha många olika färger på mina växter och mina favoriter för tillfället är släktet Ludwigia..har nu funderat på att pröva på en del Cryptocorynes , sett vissa i verkligheten men andra bara på bild ...vilka blir egentligen mest färgranna ?
  • cambru

    • September 2008
    • 209

    #2
    Det finns några Crypto som går åt det röda hållet om man har rätt förhållanden, inte alls i närheten av Ludwigias färger dock.

    Kommentar

    • Fiskburken
      • March 2019
      • 198

      #3
      Cryptocoryne känns som fel växt om man vill ha färg, de röda jag provar är rätt anonyma även om jag säkert inte har optimala vilkor i burken. Ludwidigian i samma burk med röd färg är helt klart snygg i jämförelse.

      Om man får länka i informationssyfte till handel på forumet skulle jag nog leta igenom något sånt här: https://godhemszoo.se/vaxter-advanced/

      Hypotetiskt sett vore nog Alternanthera, Rotala osv. snyggast men jag har inte lyckats väl med dessa ännu. Lotusen är något jag skall prova när jag har ett större kar tillgängligt, skall göra ett ordentligt aquascape någon gång när flyttrisk inte föreligger.
      Senast redigerad av Fiskburken; 15 August 2019, 00:57.

      Kommentar

      Arbetssätt...