När på dygnet är det gynnsammast att tillsätta Easycaebo?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    När på dygnet är det gynnsammast att tillsätta Easycaebo?

    Ja som rubriken lyder; när är det bäst att hälla i detta "flytande kol"?
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    #2
    Jag är ingen expert, men jag skulle tippa på att du skall hälla i det när ljuset är tänt, exakt när tror jag spelar mindre roll, jag brukar pytsa i lite direkt när belysningen kommer på. Växter behöver ljuset för att kunna tillgodo se sig co2 (rätta mej om jag har fel)

    nu har jag inga växter som är i direkt behov av kol, har bara javaormbunkar i, men kan nog inte skada
    Senast redigerad av Mathias G; 21 April 2018, 18:58.

    Kommentar

    • Björn J.
      • November 2017
      • 1049

      #3
      Ursprungligen postat av kardinaltetran
      Jag är ingen expert, men jag skulle tippa på att du skall hälla i det när ljuset är tänt, exakt när tror jag spelar mindre roll, jag brukar pytsa i lite direkt när belysningen kommer på. Växter behöver ljuset för att kunna tillgodo se sig co2 (rätta mej om jag har fel)

      nu har jag inga växter som är i direkt behov av kol, har bara javaormbunkar i, men kan nog inte skada
      Jo, jag kan ju naturligtvis misstänka det, kanske då i "gryningen" så att växterna kan tillgodogöra sig detta hela dagen, ungefär som att ta en ordentlig snaps på morgonen så att man har den innaför västen hela dagen. Av rent praktiska skäl beukar jag ju sköta om akvarierna på etfermiddagarna, då ljuste har varit tänt i flera timmar och då pytsas Carbo och andra dekokter i vattnet, kanske då skall göra detta till en frukostrutin.

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Jag brukar göra det en timma innan belysningen tänds på morgonen,jag är ju pensionär så det går ju bra.Vilket som är bäst har jag tyvärr ingen aning om.

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          #5
          Tror inte det bryts ner snabbare än 24h så du lär inte märka någon skillnad oavsett hur du gör.

          Kommentar

          Arbetssätt...