Profito

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #16
    Ursprungligen postat av Christer5

    Jag har ganska hög fiskbelastning och då behöver man inte något extra kväve,jag mäter Nitrat med dropptest regelbundet för att se nivån
    Precis, det gäller att ha koll på vad man tillsätter alternativt nollställa varje vecka med 50% vattenbyte. Du har koll hör jag

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #17
      Som jag skrivit ovan så använde jag Tropia grön innan och den var jag nöjd med,jag måste få säga att Easy Life Profito är bättre för mig,det växer väldigt bra och är den bästa gödning jag har haft.

      Har även använt PMDD tidigare men inget för mig.

      Kommentar

      • Björn J.
        • November 2017
        • 1049

        #18
        Jag börjar få problem.... komposten är full.
        Jag har några olika stora svärdsplantor, det kommer nya blad varje dag. Vallisnerian har lugnat ned sig litet, den växer inte så mycket, men det kommer sidoskott. Växten som jag köpte som Hygrophila polysperna, växer väldigt bra, men det gör den ju iallmänhet utan näringstillskott också, men stänglarna eller om det heter stjälkarna, eller i mitt fall "stammar" är nu 5-6 mm tjocka längst ned, och alldeles dulla med rottrådar. Jo det är en polysperma, jag satte ett skott i ett annat akvarium, och där växer den som en som som jag känner igen den sedan min ungdom.
        Mina bruna näckrosor, tigerlotus, växer ju rätt hyfsat, men jag har sett bättre, men det är bara bra att dom tar det litet lugnt. Jag knipsar flytbladedens stänglar innan de kommer upp i ytan, men nu har jag inte varit nere med handen i akvariet på en hel vecka, så iallafall halva vattenytan är täckt med näckrosblad.

        Så Profito och Carbo fungerar jättebra, och om någon missat det så har jag ingen CO2, men gödning i botten, och Juvels standard LED-belysning.
        Vattenparametrarna mäter jag nästan aldrig. Men skruvade upp doppvärmaren litet, tänkte att det skulla vara omkring 25° i vattnet.

        Kommentar

        • melizza
          • October 2011
          • 2

          #19
          Ursprungligen postat av LoGeek
          Jag torrdoserar pmdd i mina växtkar. Oslagbart pris och fungerar finfint med mycket bubblande växter. Endast sand i botten.
          använde själv pmdd under ca ett år då jag bytte från lysrör till ledrör för att tillgodose växternas ljusbehov bättre, hade regelbundna vattenbyten varje vecka men någon större skillnad blev det faktiskt inte så slutade med detta pmdd. varför det inte funkade för mig vet jag inte.

          Kommentar

          • LoGeek
            • September 2008
            • 1651

            #20
            Ursprungligen postat av melizza

            använde själv pmdd under ca ett år då jag bytte från lysrör till ledrör för att tillgodose växternas ljusbehov bättre, hade regelbundna vattenbyten varje vecka men någon större skillnad blev det faktiskt inte så slutade med detta pmdd. varför det inte funkade för mig vet jag inte.
            Nej det beror på flera faktorer om det ger stor effekt eller inte. Tex om du kör co2.

            Kommentar

            Arbetssätt...