Easycarbo till alla växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karlzen
    • January 2015
    • 43

    Easycarbo till alla växter?

    Hej! Har ett 180 l som har varit igång snart en månad. Jag göder med normaldos pmdd. Hade lite funderingar på att börja med easy carbo också. Är det en bra kombo eller finns det några växter som inte skulle skulle gilla detta?
    Lite nybörjare på detta men vill försöka få bra fart på växtligheten
    Henrik
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #2
    Har aldrig hört att PMDD, Easy Carbo eller kombinationen av dessa skulle skada någon växt. Låter också väldigt osannolikt i mina öron.

    Kommentar

    • karlzen
      • January 2015
      • 43

      #3
      Ok tack för svar! Då kör jag igång med easycarbo enligt plan

      Kommentar

      • Björn J.
        • November 2017
        • 1049

        #4
        Jag häller i Easycarbo dagligen och Profito, från samma firma, en gång i vecken.
        Bruksanvisningen på flaskorna nämner inga speciella växter, utan det är mer formulerat som om det skulle gynna alla vattenväxter....
        Jag ser nu efter någon månads användning att det är främst svärdsplantor, vallisneria och näckros som växer bättre.
        Mina cryptocoryner, alteranthea och konstigt nog, javaormbunke och javamossan, har inte fått samma växtkraft.. ännu.

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          #5
          Jag slutade med EC för det missgynnade mossorna. Tycker inte det hör hemma i ett akvarium... men det är bara min åsikt
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • Björn J.
            • November 2017
            • 1049

            #6
            Ursprungligen postat av flygrc
            Jag slutade med EC för det missgynnade mossorna. Tycker inte det hör hemma i ett akvarium... men det är bara min åsikt
            För att reda ut ett hänsyftningsfel, vad tycker du inte hör hemma iett akvarium, Easycarbo eller mossor?

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              #7
              Easy Carbo motverkar även alger.

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                #8
                Ursprungligen postat av Björn J.
                För att reda ut ett hänsyftningsfel, vad tycker du inte hör hemma iett akvarium, Easycarbo eller mossor?
                He he, går inte att missförstås, mossor hör alltid hemma i ett akvarium

                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                Arbetssätt...