Rosaenervigs papegojblad & Bemen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trssel
    • February 2016
    • 16

    Rosaenervigs papegojblad & Bemen

    Hej!
    Jag hittar väldigt lite info om dessa två växter och vill veta mer, ffa om Bemen då jag har bägge dessa. Vad jag har förstått gillar Bemen mjukare vatten, vilket jag har i mitt kar. Klarar de sig utan tillförsel av CO2, jag ger endast växtnäring? Kan man klippa dem likt en Polysperma och plantera topparna?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vad är Bemen för en växt - har du något vetenskapligt namn?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • trssel
      • February 2016
      • 16

      #3
      Oj jag har skrivit fel såg jag nu, Belem ska det vara, Tonina sp!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        OK - då vet jag, blev lite fundersam.
        Det verkar vara en relativt svår växt som kräver starkt ljus, CO2 och som du skriver mjukt vatten. Hur man klipper och planterar den kan du läsa på denna sida http://www.aquaticplantcentral.com/f...ils.php?id=128
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • trssel
          • February 2016
          • 16

          #5
          Åh nej! Jag tog över detta kar för ca 1 vecka sedan och har än så länge mest koncentrerat mig på att få till en bakteriekultur och undvika nitrit. Men lysrören som är i nu är endast 6w. Tänkte införskaffa nytt,en först om en månad. Har tittat på Aqua Nova T5, 2x24w. Men de måste alltså klara sig på i princip noll ljus den första månaden här.. Java-ormbunken ser ut att trivas iaf!

          Kommentar

          Arbetssätt...