Koldioxid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maler
    • December 2016
    • 23

    Koldioxid

    Någon som kan rekommendera en relativ billig Co2 anläggning till 95 liter och uppåt? Just nu kör jag med Tropica system 60 till mitt 30 L Nano och det funkar utmärkt. Det står dock på förpackningen att det är max för 60 liter. Men lite tillförsel av koldioxid är väll bättre än inget?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ja absolut så är det bättre med lite än inget.
    Har ingen koll över lämpliga fabrikat för sådana som passar ditt akvarie men förhoppningsvis har någon annan bättre koll.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • maler
      • December 2016
      • 23

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Ja absolut så är det bättre med lite än inget.
      Har ingen koll över lämpliga fabrikat för sådana som passar ditt akvarie men förhoppningsvis har någon annan bättre koll.
      Okej, tack Kjell för svar. En annan fråga, jag vet att man helst inte ska "flytta" akvarieväxter men jag hade velat placera min växt (Nomaphila Stricta Fleur) lite längre bak i akvariet. Borde antagligen låta bli?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Visst är det kanske inte så bra att flytta en växt som rotat sig, men det är ju inte värre än att det blir som för en nyplanterad växt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • H..
          • March 2009
          • 195

          #5
          Du har ju annars detta set, funkar bra, enkelt o säkert.



          från denna butik

          PerfectAqua, akvarieväxter och CO2 tillbehör för växt akvariet. Aquascaping och räkakvarium är vår genre. Sveriges största sortiment av Bucephalandra.


          H.
          Blogg: http://tjockabertha.wordpress.com

          Kommentar

          Arbetssätt...