Stora PET flaskor med 1,5 liters gäng - Var finns det sånna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hj79
    • July 2008
    • 28

    Stora PET flaskor med 1,5 liters gäng - Var finns det sånna?

    Tja

    Jag skall börja odla lite själv i ett 540 kar som jag har tillövers :-D Hur som helst så tänkte jag försörja växterna med CO2 via mäsk och en billig kina-anordning som kräver 2 Cola-flaskor. Jag tänker ju stort när jag tänker så varför nöja sig med 1,5 - 2 liters läskflaskor när det förmodligen finns större. Har någon nått tips på så stor PET/plast flaska som bara möjligt men med samma gänganslutning som standard läsk flaskor? Tar gärna tips om gängövergångar från stora öppningar till små 1,5 liters också.
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Tips på en bra artikel:

    Kommentar

    • hj79
      • July 2008
      • 28

      #3
      7 min innan svar. Jädrar va snabbt :-) Uppskattar även informationen du kom med. Detta är ju faktiskt ett alternativ. Har köpt detta: http://www.wish.com/search/co2#cid=5...f3471bfa9eedba men inget hindar ju moddning :-)

      Kommentar

      • lordsenna
        • November 2016
        • 4

        #4
        Intressant! Wish-länken ger en hel massa olika annonser, kan du länka till varan du köpte eller lägga in en bild?

        När det gäller vattendunkar med Pet-flaskanslutning har exvis Biltema dunkar med en "liten" kork på. Jag vet inte om det är PET-flaskstorlek, men det ser ut så. Se exvis http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fril...7/?artId=88421

        Kommentar

        • hj79
          • July 2008
          • 28

          #5
          lordsenna:. Du har nog popup blockat men sök på denna sträng: "DIY CO2 Generator System Kit with Pressure Guage Air Flow Adjustment Valve Water Plant Fish Tank Aquarium Accessory Necessity"

          Kommentar

          • Fjäll
            • September 2014
            • 10

            #6
            De största PET-flaskorna jag har sett med standardkork var på 2.25 liter och det var i Australien.

            Kommentar

            Arbetssätt...