Crassula recurva

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hannah86
    • August 2016
    • 14

    Crassula recurva

    Hej! Har nyligen startat ett akvarium för första gången på 15 år. Bara haft en damm det sista. Har nu ett 120 liters kar med lite black molly i (sonens val) . Håller ca 22 grader. Nu undrar jag om jag kan ta vattencrassula från dammen och sätta i akvariet? Funkar det? Måste jag tvätta den i lite akvarievatten innan isf? De yngel jag haft i dammen gillar crassulan så tänkte att även black molly yngel gillar att gömma sig där..
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vet inte alls om hur den kommer att klara sig men eftersom du bara håller 22 grader så tycker jag det är värt att chansa. Däremot är det kanske inte direkt optimalt med 22 garder för mollyn
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Hannah86
      • August 2016
      • 14

      #3
      Jag testar! Vet att det inte är optimalt med 22 grader till mollyn, men blev rekommenderad dom när jag frågade efter en fisk som passade i mitt akvarium med guldisyngel och ca 22 grader. Nu i efterhand när jag läst på så vet jag att dom ska ha det varmare, men det får bli när guldisarna blivit större och kan flytta in i innedammen med de andra damm fiskarna i höst!

      Kommentar

      Arbetssätt...