Vilken alg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    Vilken alg?

    Vad är det för alg jag har på glaset i mitt 5 veckor gamla akvarium? Där finns några platysar och amona räkor, massa växter. Matar knappt pga alla fiskar äter på slemmet som växer på en rot. Massa skräpsnäckor...
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Är lite svårt att se men det ser ut som den vanliga typen av alger man ofta får vid uppstart. Håll efter, dra ner lite på matningen och byt lite mer vatten så rättar det nog så småningom till sig.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mirala
      • June 2015
      • 22

      #3
      Tack för svar! Matar bara ett par gånger i veckan men de får väl klara sig med en gång helt enkelt. Det är helt sjukt mycket avföring de gör ifrån sig, suger upp så mycket jag kan under vattenbytet. I mitt andra akvarium har jag mycket fler fiskar men inte på långa vägar lika snuskigt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Vad som händer är ofta inte logiskt. 2 akvarier kan ha exakt samma förutsättningar men utvecklas på helt olika sätt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...