Tappade blad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiclasN
    • December 2015
    • 5

    Tappade blad

    Vad är det som gör att mina växter tappar sina blad det är småbladiga växter.Jag använder växtnäring.
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    För att kunna svara på frågan Niclas behöver du berätta vad det är för ljus du har, hur länge du har det tänt och vilken gödning du kör med. Berätta dessutom vilken växt det handlar om.
    Olika växter har olika behov. Så kan vi gissa bättre vad det handlar om. Tycker det är spännande med växter.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • NiclasN
      • December 2015
      • 5

      #3
      Det är främst polysperma och någon annan småbladigväxt som jag ej kan namnet på som tappar blad.Det är juvel day-lit lyse som är tänt 05,00-08,00 och 15,00-22,30.Växtnäringen är easylife profito.och akvariet är på 70 liter.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        H. Polysperma behöver tillräckligt med ljus och tillräckligt med näring. Gissar att ljuset är för svagt eller doseringen är får lågt satt. Har du mkt växter i karet?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • NiclasN
          • December 2015
          • 5

          #5
          Jag har inte så värst mycke kvar eftersom bladen trillar av.Får nog kolla upp nått nytt ljusrör o lite tåligare växter

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Du kan ju hålla dig till växter som inte behöver starkt ljus typ Anubias, Vallisneria, Cryptocoryne, Javaormbunke och liknande.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            Arbetssätt...