Frusen Javaormbunke

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gamina
    • January 2016
    • 29

    Frusen Javaormbunke

    Typiskt, köpte växter via annonssida (Javaormbunke) och de kom idag. De var inpackade i lite isolerande material och borde ha klarat sig men när jag öppnade paketet var det iskristaller på plantorna (undrar hur kallt de var i den postbilen?).
    Det jag gjorde var att plocka isär dem och så åkte de in i kylen för att få en lite långsammare omställning till värmen. Efter ca 1 timme la jag dem i kallvatten där de fortfarande står. Vattnet bör nu ha rumstemperatur.
    Plantorna ser friska ut med undantag för några enstaka blad men jag vet att vissa krukväxter luras när det gäller frysskador men vet inget om vattenväxter vad gäller den saken. Hur rötterna har klarat det hela är kanske den springande punkten och det är ju svårt att se på dem.
    Akvariet är ganska nystartat så jag vill absolut inte belasta det med döda växter men samtidigt ser de altså fina ut. Är det någon som har erfarenhet av om det kan gå?
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #2
    Jag har slutat att köpa växter som skall skickas det är bara diverse problem, du får avvakta och se om den klarar sig.

    Kommentar

    Arbetssätt...