Tips på bottentäckande växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flofstrom
    • January 2016
    • 2

    Tips på bottentäckande växter

    Hej. Jag ska snart starta upp mitt andra kar, ett Juwel Rio 125. Jag har tänkt mig att ha en del av botten med grus och sten men låta resten av botten få täckas av en "växtmatta".

    Jag tar tacksamt emot tips på växter som snabbt kan täcka botten och som är lätta att få att trivas.
  • Flofstrom
    • January 2016
    • 2

    #2
    Ingen?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej,
      har du använst Zoopets artregister för växter https://www.zoopet.com/vaxter/index.php
      Där kan du i sökguiden på "Växtens höjd" ange höjden 0-5 cm så får du upp en lista på några sådana arter. Tänk dock på att de flesta av dem du får upp kräver stark belysning och CO2 för att förbli marktäckande.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Och många kommer att kräva trimning, inte var dag, men lätt varje vecka, annars så sticker de ofta på höjden.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        Arbetssätt...